י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חשש מהתייקרות

חודשיים לפסח: מחירי הקקאו ברחבי העולם - מזנקים

המחירים יותר מהכפילו את עצמם מאז תחילת השנה שעברה, והגיעו לשיא של כל הזמנים של 9,010.59 דולר לטון בשוק הסחורות

חודשיים לפסח: מחירי הקקאו ברחבי העולם - מזנקים
אילוסטרציה צילום: unsplash

מידי שנה אנו מתבשרים כי בדיוק בערב פסח מחירי המצות או הביצים צפויים לעלות, אלא שהשנה ההתייקרות צפויה להגיע ממקור לא צפוי. חובבי שוקולד ברחבי העולם יצטרכו להתכונן למחסור בפינוקים מתוקים מכיוון שמחירי הקקאו מגיעים לגבהים חסרי תקדים, זאת בזמן שהכלכלנים העולמיים לא צופים מגמת ירידה במהלך שנת 2024.

מחירי הקקאו יותר מהכפילו את עצמם מאז תחילת השנה שעברה, והגיעו לשיא של כל הזמנים של 9,010.59 דולר לטון, בשוק הסחורות בניו יורק, במהלך השבוע השני של חודש פברואר.

unsplashאילוסטרציהצילום: unsplash

הסברה להתייקרות טוענת כי תנאי מזג אוויר לא יציב באזורים באפריקה בהם הקקאו גדל, העדר גשמים, הברחות ומחלות תרמו לעליית המחירים, והביאו ליבול נמוך יותר בכמה מדינות כמו למשל במדינת חוף השנהב, המייצרת כמעט 40% מפולי הקקאו בעולם, ובגאנה, המייצרת 20%.

מוצרים אחרים המשתמשים בקקאו כמרכיב, כגון מוצרי קוסמטיקה ותרופות, עשויים לחוות עליות מחירים או שיבושים בשרשרת האספקה.

בדו"ח של ספקית המרכיבים הנלי ברידג', נכתב כי עליות מחירי הקקאו של 15-20% למחצית הראשונה של 2024 צפויות להימשך בשאר השנה. לזינוק בתמחור כבר הייתה השפעה אדירה על התעשייה, כאשר יצרניות השוקולד התאימו את פעילותן כדי להישאר רווחיות.

"זה מרגיז בהתחשב בכך שלא היינו עדים לירידה כה משמעותית בתפוקת הקקאו בשנים האחרונות", אמר סמואל אדימאדו, נשיא קבוצת רוכשי הקקאו בגאנה, לאנאדולו, והביע את דאגתו מהירידה בייצור הקקאו. "לא רק שראינו ירידה בייצור, אלא גם נאלצנו לצמצם את הפעילות שלנו, כולל פיטורים וסיום חוזים עבור חלק מאנשי הצוות", הוסיף.

יצחק כרמלי מטעי קקאו בגאנהצילום: יצחק כרמלי

עם זאת, חוויאר בלס, מומחה לאנרגיה וסחורות בלונדון וכותב דעות בלומברג, מאמין ש"זהו משבר הכרחי".

"העולם זקוק למחירים גבוהים יותר כדי לעודד שתילה מחדש של מיליוני עצים ישנים - ולטפל טוב יותר באלו הנוכחיים", כתב בפוסט שפורסם לאחרונה ב-X.

קקאו התייקרות העלאת מחירים שוקולד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד