י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אירופה עוינת

ספרד ואירלנד קוראות לבחון השעיית הסכמי סחר עם ישראל

ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס, וראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר קראו לבחון את השעיית הסכמי ההתאגדות בין ישראל לבין האיחוד האירופי. בישראל מחו בפניהן על כך

ספרד ואירלנד קוראות לבחון השעיית הסכמי סחר עם ישראל
בניין האיחוד האירופי צילום: Pixabay

ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס, וראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר, שיגרו מכתב לנשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין ולשר החוץ של האיחוד ג'וזפ בורל בו קראו לבחון את השעיית הסכמי ההתאגדות - המגדירים את היחסים המסחריים, הכלכליים והמדיניים בין ישראל לבין האיחוד האירופי, כך דווח ב"ווינט". 

במכתב כתבו: "אנו מודאגים מאוד מההידרדרות במצב בישראל ובעזה, מההשפעה שיש לסכסוך המתמשך על פלסטינים חפים מפשע, במיוחד ילדים ונשים. המבצע הצבאי המורחב של ישראל באזור רפיח מהווה איום חמור ומיידי שהקהילה הבינלאומית צריכה להתמודד איתו בדחיפות". 

בישראל כלל לא אהבו את המכתב הזה, שמגיע על רקע התבטאויות קשות של גורמים ספרדים ואירים כלפי ישראל - והביעו מחאה בפני ספרד ואירלנד עליו. 

במקביל, מדינה נוספת שמפנה עורף לישראל לאחרונה היא נורבגיה שנמצאת במשבר הדיפלומטי החריף ביותר עם ישראל בתולדות היחסים ביניהן. 

בחודש דצמבר דווח כי משרד החוץ הנורבגי אסר על מלך נורבגיה, האראלד החמישי, לשלוח תנחומים רשמיים למדינת ישראל לאחר טבח 7 באוקטובר, זאת בשל "האופי הפוליטי של הסכסוך".  

השגריר בנורבגיה ניר-פלדקליין אמר בריאיון לעיתון VG כי אחרי המלחמה ישראל תצטרך להחליט מי השותפים שלה בעולם. לדבריו, שפורסמו ב"ווינט", לא בטוח שנורבגיה תהיה שחקן משמעותי כי "היא צריכה להבין שאנו חיים ב-7 באוקטובר בעוד היא תקועה ב-6 באוקטובר".

ספרד אירלנד נורבגיה חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד