כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
לאחר ה-7 באוקטובר

התעוררות בקרב צעירים בעולם להתחבר לזהות היהודית שלהם

צעירים יהודים ברחבי העולם מרגישים תחושת זהות חדשה לאחר ה-7 באוקטובר. בישיבה יונברסיטי בניו יורק יש עלייה של 30 אחוז ברישום הסטודנטים לסתיו הקרוב

התעוררות בקרב צעירים בעולם להתחבר לזהות היהודית שלהם
בית כנסת בגרמניה צילום: מרדכי לובעצקי

צעירים יהודים ברחבי העולם חוו "תחושה מחודשת" של זהות יהודית לאחר ה-7 באוקטובר. זה היה המסר המרכזי של איש חינוך מוביל בכנס בינלאומי בקפריסין בסוף השבוע. לדוגמה, ישיבה יוניברסיטי בניו יורק עם מספר של 30 אחוז ברישום לישיבה בסתיו הבא.

"בעקבות פיגועי הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, בני נוער יהודים ברחבי העולם חוו התעוררות שבאה לידי ביטוי בתחושת הזהות היהודית המחודשת", כך אמר אריה אביטבול, מנכ"ל אופק ישראלי, לעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle. בכנס הבינלאומי של קרן יעל לחינוך יהודי בקפריסין. "אופק ישראלי" היא חברה לתועלת הציבור אשר שמה לה למטרה לעודד עלייה לישראל ; שותפים בה הסוכנות היהודית, ההסתדרות הציונית העולמית וקרן היסוד.

קרן יעל, שהוקמה בשנת 2020 על ידי פילנתרופים יהודים אורי ויעל פוליאביץ', תומכת כיום ב-65 פרויקטים חינוכיים יהודיים ובתי ספר המשפיעים על כ-10,000 ילדים ב-31 מדינות המשתרעות על פני שש יבשות.

אביטבול אמר כי לפני הטבח בחמאס היה נתק בין בני נוער יהודים בפזורה, בעיקר באירופה, לבין ישראל. "הקשר נחלש", אמר, פער שהוגבר על ידי מגבלות הנסיעות במהלך מגיפת הקורונה מה שהוביל ארגונים לבטל טיולים חינוכיים יהודיים לישראל.

"היינו עדים לתופעה דומה במהלך מלחמת יום הכיפורים [1973], כאשר הרבה יהודים הרגישו שישראל נמצאת בסכנה והתחברו מחדש לזהותם היהודית בגלל גורמים פנימיים וחיצוניים, כולל עליית האנטישמיות", אמר אביטבול.

בהתייחסו לגידול הבקשות ללמוד בישיבה יוניברסיטי, אמר: "הסטודנטים הללו עוזבים אוניברסיטאות אחרות כי הם רוצים ללמוד במקום שבו הם מרגישים בטוחים בין האנשים שלהם".

דוד גולדברג, מחנך בתלמוד תורה בסאו פאולו, ברזיל, הביע את הערכתו על כך שהוא יכל להשתתף בכנס, אשר סיפק לו כלים ליישום בחזרה הביתה.

"אנחנו גרים באזור שאין בו תשתית יהודית ועבור כ-50 ילדים שלומדים בבתי ספר לא יהודיים, המוסד שלנו הוא הפורטל היחיד שלהם לחינוך יהודי", אמר גולדברג לעיתון, "זה מאוד מחזק לראות ילדים שמכירים את התרבות היהודית וקרן יעל היוותה דחיפה מדהימה והשראה אדירה".

מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית ישיבה יוניברסיטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד