י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ההר ייסגר?

המתיחות בגבול הצפוני:חשש מביטול ההילולה הגדולה בל"ג בעומר במירון

בצל הירי החוזר ונשנה למירון, מתקיימים דיונים לגבי ביטול ההילולה הגדולה בל"ג בעומר, זאת מחשש לירי של חיזבאללה. בצה"ל חוששים כי לא ניתן יהיה להבטיח את ביטחונם של רבבות אנשים בו זמנית, בשטח הפתוח בהר, וכי חייבים לפעול ולצמצם משמעותית את הגעתם

המתיחות בגבול הצפוני:חשש מביטול ההילולה הגדולה בל"ג בעומר במירון
אלפים במירון: אילוסטרציה צילום: שוקי לרר

שלושה חודשים לפני ל"ג בעומר, מתעורר חשש כי לא יתקיימו חגיגות הענק שמתקיימות בהר מירון כמידי שנה. השבוע יקיימו דיון בפיקוד העורף בסוגיית אישור המתווה לקיום האירוע, אם המלחמה תימשך. 

בשל לוח הזמנים וההיערכויות הדחוקות, בפיקוד העורף צפויים להמליץ לקבל החלטה עקרונית בנושא עד לאמצע חודש מרץ, כדי לקדם היערכויות למתווה כלשהו, בכפוף לסיכונים הכרוכים במקום הנמצא כ-10 ק"מ בקו אוויר מגבול לבנון, כך דיווח יואב זיתון בידיעות אחרונות.

עוד דווח, כי במערכת הביטחון מודעים ללחצים הפוליטיים שעשויים להגיע לקיים את האירוע אפילו במתווה מצומצם, אך החשש הוא שבמצב כזה יגיעו בכל זאת עשרות אלפי מתפללים אל ההר, שכבר ספג עשרות טילי נ"ט ורקטות בחודשים האחרונים, מחיזבאללה. חלק מהשיגורים פגעו ישירות ביחידת הבקרה האווירית שבראש ההר.

בצה"ל חוששים כי לא ניתן יהיה להבטיח את ביטחונם של רבבות אנשים בשטח הפתוח בהר, בטח מול תרחישי דוחק של הפעלת אזעקת אמת.

עוד דווח, כי שימוש במאות חיילים ושוטרים לאבטחת האירוע, בתקופה ביטחונית עמוסה, יהווה שיקול לגבי ההחלטה הסופית.

עוד דווח, כי במקרה שיוחלט על ביטול ההילולה, תיבחן האפשרות להוציא צו שטח צבאי סגור להר, כדי לאכוף את האיסור על הגעת מתפללים. בנוסף בפיקוד העורף בוחנים אם לקיים אירוע קטן בהרבה בהר מירון בעוד כחודש, לציון יום לידתו ופטירתו של משה רבנו, בז' באדר ב' (17 במרץ), שכולל לרוב התכנסות של כמה אלפים.

 

מירון מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד