כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
דוד נגד גוליית

קומץ של גרמנים הצליחו לעצור את אילון מאסק

בטסלה ביקשו להגדיל מפעל בגרמניה כדי לעמוד בביקושים למכונית החשמלית. תושבי האזור בו המפעל הוקם גם ככה לא תמיד מאושרים מהמפעל שלטענתם פגע בטבע ו-3,499 מתוכם הצביעו נגד הגדלת המפעל

קומץ של גרמנים הצליחו לעצור את אילון מאסק
מפעל טסלה בברנדנבורג והיער המדובר ברקע צילום: טסלה

מי לא מכיר את סיפור דוד וגוליית? כנראה שכולנו מכירים, אבל מה אם גוליית הוא ענקית הרכב האמריקאית המפורסמת ביותר בעולם ודוד הוא בכלל קומץ של גרמנים? אז הסיפור הזה אמיתי לחלוטין ובעייתי מאוד לטסלה שהתוכניות שלה - נבלמו.

תחילתו של הסיפור הזה במפעל של טסלה שהוקם בברלין, מפעל שמספק מכוניות לשוק הרכב האירופי וגם מכוניות לישראל. המפעל הזה עובד היטב ובטסלה ביקשו להגדיל אותו כדי לעמוד בביקושים למכונית החשמלית - הבעיה היא שכדי לעשות את זה טסלה צריכה להוריד יער שמשתרע על שטח של כארבעה קילומטרים רבועים.

כאן החל הבלגן כי תושבי האזור בו המפעל הוקם גם ככה לא תמיד מאושרים מהשכנים החדשים שלטענתם, גם ככה פגעו בטבע, והבקשה של טסלה להגדיל את המפעל רק עצבנה אותם יותר. וכך, בשבוע שעבר התקיימה הצבעה כדת וכדין של תושבי מחוז גרונהיידה במחוז ברנדנבורג על השאלה האם לתת לטסלה להגדיל את המפעל או לא.

בכל המחוז נרשמו 1,822 מצביעים בעד טסלה, אבל גם 3,499 מצביעים נגד הגדלת המפעל. לפי הפרסומים בגרמניה ההצבעה הזאת לא מחייבת, אבל השלטונות בגרמניה הודיעו שהם כן יתחשבו במצביעים, כלומר 3,499 איש הכריעו את טסלה.

ולמה שמעל 1,800 איש יצביעו בעד טסלה? התשובה היא שטסלה גם עושה טוב: האזור הזה הסתמך בעבר על תעשיית הכריה וכיום התעשיה הזאת גוססת וכמובן שהמפעל גם נותן עבודה לרבים מתושבי הסביבה.

 

 

גרמניה טסלה ברלין ברנדנבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד