י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תאונות קשות

מקרי מוות מחרידים: חיי העובדים במפעלי הרכב בסכנה

עובד יצור בן 52 שהועסק במפעל של ענקית הרכב סטלאנטיס נמחץ בתאונה, כמו כן עובד ייצור בן 60 נמחץ למוות במפעל של סובארו ביפן

מקרי מוות מחרידים: חיי העובדים במפעלי הרכב בסכנה
קו יצור במפעל פיאט השייכת לקבוצת סטלנטיס. יצור מכוניות עשוי להיות מסוכן לבריאות - העובדים צילום: פיאט

מפעלי יצור הרכב הגדולים בעולם מסתמכים על רובוטים, אבל הסתמכות זו , כך מתברר, אינה מבטיחה את בריאות העובדים.

במהלך השבועות האחרונים התרחשו שתי תאונות קשות במפעלי יצור רכב שגבו את חייהם של עובדי יצור במפעלים של שתי יצרניות רכב ענקיות.

בתקרית הראשונה שהתרחשה באיטליה עובד יצור בן 52 שהועסק במפעל של ענקית הרכב סטלאנטיס נמחץ בתאונה. סטלאנטיס לא פירטה בהודעתה מה בדיוק הרג את העובד, אך הודיעה ביחד עם איגוד העובדים כי: "סטלאנטיס מביעה צער עמוק ואהדה למשפחה. החברה משתפת פעולה עם הרשויות ועם המשטרה לבדיקת סיבת התאונה".

במקרה אחר בצידו השני של העולם, עובד ייצור בן 60 נמחץ למוות במפעל של סובארו ביפן. העובד שהועסק על ידי סובארו במשך 35 שנים נלכד תחת מכבש ייצור במשקל 25 טונות אשר משמש לעיצוב ויציקת חלקים. בעקבות התאונה הנוראה הודיעה סובארו כי היא עוצרת את היצור במספר מפעלים של היצרנית ביפן.

לפי פרסומים מהשבוע שעבר, המפעלים של סובארו מייצרים בין היתר את רכב הכביש שטח הפופולארי של סובארו: פורסטר, וגם את מכונית הספורט של סובארו שנקראת BRZ.

בחודש דצמבר 23 הגיעה לתקשורת בארה"ב חקירה שלפיה רובוט במפעל טסלה "תקף" עובד בשנת 2021. ברוח דרמטית האופיינית לליטיגאטורים בארה"ב – ישנם עדים שראו את הרובוט מצמיד טכנאי לרצפת היצור ואף דוקר אותו עם מה שכונה כ"טופרים" בגבו וזרועו.

האירוע הסתיים בזינוק הרואי של אחד העדיף לעבר מתג כיבוי החירום. אנחנו לא מכירים רובוטים על קוי יצור המצוידים ב"טופרים". מה אומרים על זה?

 

יפן איטליה סובארו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד