י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לעקוף את נתניהו

בניו יורק טיימס קוראים לביידן "לדבר ישירות עם הישראלים"

עורכי העיתון ה'ניו יורק טיימס' מציעים לנשיא ביידן "לדבר ישיר עם הישראלים". העורכים טוענים כי זה "עשוי להיות פורה יותר מאשר לדבר עם נתניהו שהפך למכשול לכל סוג של שלום בר קיימא"

בניו יורק טיימס קוראים לביידן "לדבר ישירות עם הישראלים"
בנימין נתניהו וג'ו ביידן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עורכי העיתון ה'ניו יורק טיימס' פרסמו מאמר מערכת ובו קראו לנשיא ביידן "לפנות ישר אל הישראלים". לטענתם זה עשוי "להתגלות כפורה יותר מאשר לדבר עם נתניהו, שהתנכר לממשל ביידן והפך למכשול לכל סוג של שלום בר קיימא".

במאמר נכתב כי "הנשיא צדק כשהפגין אהדה ותמיכה בישראל בימים שלאחר הפיגועים ב-7 באוקטובר. מאז, ממשל בייידן עובד ללא לאות עם בעלות ברית ערביות, תחילה תיווך הפסקה קצרה בלחימה בנובמבר ולאחרונה ניסה לשאת ולתת על הפסקת אש ארוכה יותר כדי לשחרר את החטופים הישראלים ולהביא סיוע הומניטרי לעזה".

עוד נכתב: "חמאס פתח במתקפה כדי לעורר תגובה ישראלית, מתוך ידיעה שתושבי עזה יהיו פגיעים מאוד. ארגון הטרור מסתיר את לוחמיו בין אזרחים, ובנה את התשתית שלו, כולל קילומטרים של מנהרות, מתחת לבתים, בתי ספר ובתי חולים".

יותר מ-29,000 בני אדם נהרגו בעזה, כך לפי נתונים פלסטיניים; יותר ממחצית הבתים והבניינים של עזה נהרסו, מניין ההרוגים עלול לעלות אם ישראל תבצע פלישה קרקעית לרפיח, שבה להערכת צה"ל נותרו 10,000 מחבלי חמאס, ואליה נמלטו מיליון אזרחים.

עם זאת מציין העיתון, "כל מאמץ של ארה"ב לרסן את המתקפה הישראלית נדחה על ידי ראש הממשלה נתניהו, נתניהו, במיוחד דואג יותר לשביעות רצונם של שותפיו מהימין הקיצוני הדתיים שמחזיקים אותו בשלטון".

העובדה שארצות הברית פרסמה החלטה שמזכירה את המונח "הפסקת אש" צריך להיות איתות לישראלים שמנהיגים אמריקאים "מאבדים את הסבלנות מול מלחמתו הנצחית של נתניהו" כותבים עורכי העיתון.

עוד נאמר: "ארה"ב צריכה להבהיר לעם הישראלי שתמיכתה המתמשכת בישראל אינה קשורה למדיניות הגרועה ביותר של הממשלה. עד כמה שאמריקה מפולגת, ארצות הברית עדיין מספקת נשק לישראל ומגנה על ישראל בבמה העולמית".

 

 

 

מרטין אינדיק, שגריר ארה"ב לשעבר בישראל, תיאר במאמר שהתפרסם לאחרונה בכתב העת Foreign Affairs, כי ישנה אפשרות שביידן יעקוף את נתניהו ובמקום זאת יפנה ישירות לעם בישראל.

העיתון מציין כי "בעלי בריתו מהימין הקיצוני מחריפים את המתיחות עם הפלסטינים. איתמר בן גביר הקיצוני המכהן כשר לביטחון לאומי, למשל, הציע הגבלות חמורות על מתפללים פלסטינים וערבים ישראלים במסגד אקצא במהלך הרמדאן. ההגבלות הללו ללא ספק יעוררו עוד כעס ואלימות עם תחילת הרמדאן בתחילת מרץ" נכתב במאמר.

 

 

מלחמת חרבות ברזל ג'ו ביידן חמאס ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד