כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
תיקוני חקיקה

בשורה אדירה: זו הקצבה שתזנק לאלפי שקלים בחודש

תיקוני חקיקה שעברו בכנסת בהובלת משרד הרווחה ישנו את פני שירותי האומנה בישראל | קצבת הנכות לילדים עם מוגבלות במשפחות אומנה תזנק באלפי שקלים בחודש לזכאים | מגבלת הגיל להורים היכולים אשר מעוניינים לשמש כאומנת חירום לילדים בסיכון בוטלה | משפחות המשמשות כאומנת חירום יקבלו יותר סמכויות לאשר טיפולים רפואיים בילדי האומנה שבביתן

בשורה אדירה: זו הקצבה שתזנק לאלפי שקלים בחודש
ביטוח לאומי צילום: פלאש90

בשורה היסטורית למשפחות האומנה בישראל: ביוזמת משרד הרווחה והביטחון החברתי תיקנה הכנסת את חוק הביטוח הלאומי כך שילדים שמועברים למשפחות אומנה יזכו לקצבה חודשית ישירות מהמוסד לביטוח הלאומי במקום ממשרד הרווחה שימשיך להעביר את דמי האחזקה למשפחות אומנה שמשלם המשרד. 

הבשורה משמעותית במיוחד עבור משפחות אומנה שלוקחות לביתן ילדים עם מוגבלות, ילדים עם מחלות כרוניות או עם בעיות רפואיות שונות. הקצבה החודשית לילדים אלו תשודרג באלפי שקלים לחודש לזכאים. תיקוני החקיקה נועדו לתקן עיוות שנוצר לפני כשנתיים כשהמוסד לביטוח לאומי החל לשדרג את הגמלאות והשירותים שלהם זכאי ציבור הנכים במדינת ישראל בהתאם להסכם עם ארגוני הנכים. מאז גדל הפער בין הקצבה שקיבלו ממשרד הרווחה ילדי אומנה עם מוגבלות ממשרד הרווחה לבין הקצבה שלה זכאים ילדים עם מוגבלות שחיים עם הוריהם. בגין התוספות, יעביר משרד הרווחה שיפוי בסכום של כ-7 מיליון שקלים בחודש למוסד לביטוח לאומי.

שני תיקונים נוספים חדשים שעברו בכנסת יאפשרו למשפחות המשמשות כאומנת החירום לתת הסכמתן לחלק מהטיפולים הרפואיים, נושא שהעיב מאוד על ההתנהלות היומית של משפחות אלו והקשה עליהן לתת את הטיפול הטוב ביותר האפשרי לילדים. התיקון הנוסף ביטל את הגבלת גיל ההורים שמעוניינים לשמש כאומנת חירום לילדים ולפעוטות שמוצאים מביתם בצו חירום. לפני התיקון הגיל המקסימלי עמד על 56 שנים. 

שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי אמר: "על פי כל הידע הקיים, משפחות האומנה הן האופציה הטובה ביותר עבור ילדים שהמדינה נאלצת להוציא מביתם, והתיקונים שהעביר המשרד יקל עליהם לתת לילדים את הטיפול המיטבי. ההקלות וההטבות למשפחות האומנה הינם מהצעדים הראשונים ששמתי לי למטרה עם כניסתי לתפקיד. הגדלנו את הקצבאות, הקלנו באופן משמעותי בבירוקרטיה והרחבנו את מעגל המשפחות שיכולות לשמש כאומנת חירום. בנוסף לכך, ברוח חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות שדרגנו את השירותים וקצבת הנכות שלה יהיו זכאים ילדים עם מוגבלות במשפחות אומנה על מנת שנוכל מלכתחילה לפעול שילדים אלו יגדלו וישולבו בקהילה באופן מלא".

ביטוח לאומי המוסד לביטוח לאומי קצבאות כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד