כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"טרף קל"

ח"כ רוט: "להפסיק את השימוש בבואש ובמכתזית"

האלימות המשטרתית נגד אזרחים ובפרט נגד הציבור החרדי, הגיעה השבוע לכנסת. "למה על הציבור החרדי אפשר ומותר להטיל עונשים קולקטיביים?", תהה ח"כ רוט מעל במת הכנסת. ח"כ רוט ציין את השר בן גביר כמי שפעל ופועל נגד האלימות המשטרתית

ח"כ רוט: "להפסיק את השימוש בבואש ובמכתזית"
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

האלימות המשטרתית נגד אזרחים ובפרט נגד הציבור החרדי, הגיעה השבוע לכנסת. את הבקשה לדיון בנושא זה, הגיש סגן יו"ר הכנסת ח"כ משה רוט בעקבות העליה באירועים אחרונים של אלימות משטרתית חמורה.

"הציבור החרדי הוא טרף קל", אמר ח"כ רוט מעל דוכן הכנסת בנוכחות השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר. "למה על הציבור החרדי אפשר ומותר להטיל עונשים קולקטיביים?", תהה ח"כ רוט.

ח"כ רוט הזכיר בדבריו מקרי אלימות משטרתית שזכו להד ציבורי נרחב. "לפני מספר שנים אירע אירוע בבני ברק שבו שני בחורים הזיקו לניידת משטרה. בתגובה שלחה המשטרה 300 שוטרים עם אלות ורימוני הלם להכות בעלי חזות חרדית. האלימות המשטרתית היא נגע שחייבים לטפל בו". ח"כ רוט הזכיר גם את סיפורם של הזוג שולמן שעמדו בכניסה לירושלים וחטפו התזה כואבת ממכתזית שאף הפילה אותם על הרצפה.

"הדרישה שלנו היא בראש ובראשונה להפסיק את השימוש בבואש ובמכתזית נגד אזרחים שאינם חשודים בטרור. שנית, יש צורך בענישה חמורה נגד שוטרים אלימים. שלישית, להפעיל סדנאות והדרכות להתנהגות של שוטרים כשהם באים במגע עם הציבור. ורביעית, שבאירועים חרדים עם פוטנציאל לאלימות שוטרים, יוצב גם קצין שקול והגון שיפעל לשמור על הציבור החרדי מפני אלימות משטרתית", ציין רוט.

ח"כ רוט פנה לשר בן גביר וציין בחיוב את פעילותו לאורך השנים למניעת אלימות משטרתית. "השר מכיר מקרוב את הנגע ויודע כי אוכלוסיות מובחנות כמו חרדים ומתיישבים סובלים במיוחד מנחת זרועם של שוטרים אלימים".

בסיום דבריו דרש ח"כ רוט "כי כדי שהאלימות הזאת תמוגר, אני מבקש להעביר את הנושא לוועדה לבטחון לאומי של הכנסת כדי שנוכל לדון בהרחבה ובס"ד גם לתקן את הצריך תיקון".

בדברי המענה של השר בן גביר, הוא הודה לח"כ על דבריו ואמר כי הוא פועל וימשיך לפעול למיגור האלימות המשטרתית כלפי הציבור החרדי. בעקבות דרישתו של ח"כ רוט, מליאת הכנסת קיבלה את ההצעה והיא הועברה להמשך דיון בוועדה.

משה שמעון רוט אלימות משטרתית איתמר בן גביר מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד