י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תוך ניצול מצוקות

הונאה, סחיטה והתחזות: מאות אלפי שקלים נתפסו

חקירת המשטרה הובילה לחשיפת עבירות הונאה וסחיטה, תוך התחזות וקבלת דבר במרמה בהיקף של מאות אלפי ש"ח, שנעשו על ידי פלסטיני שוהה בלתי חוקי. היום הוגש כתב אישום

הונאה, סחיטה והתחזות: מאות אלפי שקלים נתפסו
אילוסטרציה צילום: pixabay

חקירתו של שב"ח פלסטיני תושב חברון, שהתארח בכנסייה במזרח ירושלים, הובילה לחשיפת מעשי הונאה רבים הכוללים סחיטה באיומים, התחזות לאחר וקבלת דבר במרמה. החשוד נעצר לחקירה בתחנת שלם במחוז ירושלים בחשד לסחיטה באיומים של אלמנה בעקבות תמונות שמצא במכשיר הסלולרי של בעלה המנוח, קבלת דבר במרמה בהיקף של למעלה מ-700 אלף ש"ח ועבירות הכניסה לישראל. בתום פעולות חקירתו במשטרה, היום הוגש נגדו כתב אישום.

בתחילת החודש, שוטרי תחנת שלם במחוז ירושלים עצרו חשוד, פלסטיני, בן 47, שוהה בלתי חוקי תושב חברון, ששהה מספר שבועות בכנסייה במזרח ירושלים. בחיפוש שערכו השוטרים בכנסייה בה שהה החשוד, נתפסו מספר רב של כרטיסי אשראי, שקים, תכשיטים, מכשירים סלולרים, דרכונים ועוד. 

במהלך חקירתו של החשוד, התברר לחוקרי המשטרה, כי בנוסף לכניסתו לישראל שלא כחוק, עפ"י החשד, החשוד נהג להתחזות בפני קורבנותיו בכל פעם לבעל מקצוע אחר, במספר רב של מקרים ובתוך כך, סחט אותם באיומים תוך קבלת דבר במרמה וגנב מהם סכום כולל של למעלה מ-700 אלף ש"ח.

באחד המקרים, החשוד התחזה בפני אלמנה כעורך דין והבטיח לטפל בירושה של בעלה המנוח. האישה בתמימותה, מסרה לחשוד את כרטיסי האשראי, הדרכונים ואת מכשיר הסלולרי של בעלה והעבירה לחשוד סכום כסף בסך של למעלה מחצי מליון ש"ח.

בשלב מסוים, החשוד מצא במכשיר הסלולרי של הבעל המנוח, תמונות של האישה והחל לסחוט אותה באיומים תוך הפעלת לחצים, שאם לא תעביר לו סכומי כסף, הוא יפרסם את תמונותיה.

במקרה אחר, החשוד הזדהה בפני הקורבן כמסייע בקבלת היתרי בניה, לאחר שמצא כי הקורבן מתגורר בבית ללא היתרי בנייה, ודרש ממנו סכום של 130 אלף ש"ח לטובת הסדרת ההיתרים ולאחר מכן, החשוד נעלם עם הכסף.

במקרים נוספים, החשוד הזדהה כמנהל עמותה לסיוע לנזקקים ובמקרה אחר, הזדהה כמנהל למפעל לייצור ממ"ד ודרש מהקורבן סכום של כ-60 אלף ש"ח.

במהלך החקירה בתחנת שלם, הוארך מעצרו של החשוד מעת לעת בבימ"ש. עם סיום החקירה, גובשה נגדו תשתית ראייתית, הוגשה נגדו הצהרת תובע ומעצרו הוארך שוב עד היום וצפוי נגדו כתב אישום שיוגש על ידי הפרקליטות.

רפ"ק נדב רפופורט, קצין החקירות והמודיעין של תחנת שלם, אמר עם המעצר כי "מדובר בחשוד פלסטיני תושב חברון, שנכנס לישראל שלא כחוק ונהג להתחזות בכל פעם לבעל מקצוע אחר וכך הונה את קורבנותיו הרבים וסחט מהם כספים רבים תוך ניצול המצוקות שלהם. בזכות חקירה מקצועית של חוקרי תחנת שלם, נחקרו עשרות מעורבים כדי להתחקות אחר כמה שיותר קורבנות שנפגעו ממעשיו הפסולים. הצלחנו בסיום החקירה לחשוף את היקף המעשים וחומרתם, והיום, הוא צפוי לעמוד לדין".

הונאה סחיטה התחזות ניצול מצוקה שוהה בלתי חוקי פלסטיני כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד