כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
איבד את הבלמים

בריטניה: "פוטין האיום הגדול ביותר לעולם מאז היטלר"

שר ההגנה של בריטניה אמר כי הנשיא פוטין הוא "האיום הגדול ביותר לשלום העולמי מאז היטלר" ועלול "לחסל שוב בבריטניה". על מותו של נבלני: "ראינו למה פוטין מסוגל"

בריטניה: "פוטין האיום הגדול ביותר לעולם מאז היטלר"
פוטין/היטלר צילום: משרד ההגנה האוקראיני

שר ההגנה הבריטי הזהיר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עלול להרוג שוב אנשים ברחובות בריטניה, וזאת לאחר מותו של מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני.

נבלני, מנהיג מפלגת האופוזיציה, מת ב-16 בפברואר בכלא הרוסי לאחר שנכלא בגין האשמות מופרכות שהמציא הקרמלין במטרה להשתיקו.

כעת הזהיר שר ההגנה גרנט שאפס, שפוטין, שלדבריו כבר יש לו דם על הידיים בגלל הרעלת הסוכן הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל, וביתו בבריטניה, עלול לפגוע שוב במטרות על אדמת בריטניה, כשהוא מציין: "ראינו למה פוטין מסוגל".

הרשויות ברוסיה טוענות כי נבלני מת מסיבות טבעיות, אבל אלמנתו יוליה נבלניה מאמינה כי הוא הורעל באמצעות גז העצבים הקטלני נוביצ'וק - אותו אחד ששימש את הרוסים נגד הסוכן סרגיי סקריפל בסולסברי בריטניה ב-2018.

שר ההגנה השווה את פוטין - שהיה נשיא וראש ממשלה מאז 1999 - לאדולף היטלר, והזהיר כי הוא מהווה את האיום הגדול ביותר על השלום העולמי מאז הרודן הנאצי.

שאפס אמר ל"סאן": "לפוטין יש את הדם של נבלני על הידיים. נבלני מעולם לא היה צריך להיות בכלא. הפשע שלו שהוא עמד מול פוטין, שיש לו היסטוריה ארוכה של התנגשות ביריביו.

"אסור לעולם להתכופף לסוג כזה של מנהיגות עלובה". שאפס הוסיף: "תראה מה קרה בסולסברי. ראינו למה פוטין מסוגל. אנחנו תמיד עוקבים ומנסים למנוע את הדברים האלה. אבל האם אני חושב שיש לו כוונה? ראית את זה. אז כן".

ביל בראודר, פעיל פוליטי וידידו של נבלני, שלדעתו נמצא במקום גבוה ברשימת החיסול של פוטין, טען בימים האחרונים שהנשיא הרוסי לא יהסס להרוג שוב על אדמת בריטניה לאחר מותו של נבלני.

בראודר אמר ל"מירור" כי "פוטין איבד כל איפוק לאחר הריגת נבלני".

הוא אמר: "העובדה שהוא הרג את הפוליטיקאי מהאופוזיציה הפופולרי והבולט ביותר לעין ללא חשש מהשלכות, אומרת שאנשים שמתנגדים לפוטין ברוסיה ומחוצה לה נמצאים בסיכון הרבה יותר חמור להתנקשות. הריגת אלכסיי נבלני הראתה שפוטין איבד כל איפוק ושהוא ייצא למסע הרג בינלאומי נגד כל אויביו כולל בבריטניה".

אלכסיי נבלני לודמילה נבלניה מלחמת חרבות ברזל ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד