כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
האש תתעצם

גלנט בפיקוד צפון: "חיזבאללה מחפש מחליפים. אין מתנדבים, כולם מפחדים"

שר הביטחון גלנט בפיקוד הצפון: "מתכננים להגביר את עוצמת האש נגד חיזבאללה, שלא מצליח למצוא מחליפים למפקדים שאנו מחסלים. במקרה של הפוגה זמנית בעזה - נעצים את האש בצפון באופן בלתי תלוי, ונמשיך עד להסגה מלאה של חיזבאללה והשבת התושבים לבתיהם"

גלנט בפיקוד צפון: "חיזבאללה מחפש מחליפים. אין מתנדבים, כולם מפחדים"
השר גלנט בפיקוד צפון צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום הערכת מצב מבצעית בבסיס פיקוד הצפון, יחד עם מפקד הפיקוד האלוף אורי גורדין, האלוף מוטי ברוך וקציני המטה בפיקוד.

שר הביטחון קיבל סקירה מקציני המודיעין והמבצעים של הפיקוד על ההתפתחויות האחרונות, תוכניות האש והמאמצים לדחיקת כוחות חיזבאללה ממרחב הגבול ולסיכול חוליות ירי, מפקדים בארגון ושלילת יכולות ונכסים. 

השר גלנט הדגיש את החשיבות בצבירת ההישגים הטקטיים וגביית מחיר הולכת וגוברת מחיזבאללה, עד ליצירת הישג אופרטיבי שישנה את המצב הביטחוני במרחב הגבול, ויאפשר את החזרת תושבי הצפון לבתיהם.

לאחר הערכת המצב, שר הביטחון ביקר במרכזי האש והמודיעין בפיקוד, ועמד על המאמצים השונים המתבצעים לסיכול בכירי חיזבאללה בדרום לבנון.

שר הביטחון גלנט אמר בתום הערכת המצב: "הגעתי לפיקוד הצפון לאחר סוף שבוע עצים שבו צה"ל תקף והיכה בחיזבאללה. באתי על מנת לבחון כיצד אנחנו מגבירים את יכולות האש שלנו ומוכנים לפעול כנגד חיזבאללה בכל מקום, בעוצמה הולכת וגוברת״. 

״אנחנו פוגעים בפעילים, אנחנו פוגעים במפקדים של חיזבאללה, והם מחפשים מחליפים ואני יכול לומר לכם שאני לא רואה מתנדבים, כולם מפחדים. אנחנו נמשיך ונכה אותם״. 

״אם יש כאן מישהו שחושב שכאשר נגיע לעסקה של שחרור חטופים בדרום והאש תפסק זמנית, הדבר הזה יקל ממה שקורה כאן, הוא טועה. אנחנו נמשיך את האש ונעצים אותה באופן בלתי תלוי בדרום עד אשר נשיג את המטרות שלנו. המטרה היא פשוטה – להסיג את חיזבאללה למקום שבו הוא צריך להיות. או בהסכם, או שאנחנו נעשה את זה בכוח". כך השר.

יואב גלנט פיקוד צפון מלחמת חרבות ברזל שר הביטחון אורי גורדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד