י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צפי למהפך?

לקראת שינוי בכפר חב"ד: נערכו בחירות דמה בקרב הצעירים

בכפר חב"ד יילכו להצביע ביום שלישי הקרוב לרשימת המועצה האיזורית שדות דן וכן לראש המועצה. 2 רשימות מתחרות על הזכות לייצג את כפר חב"ד במועצה - וכל אחת מהן תומכת במועמד אחר לראשות: דוד יפרח המכהן בעשור האחרון או חבר המועצה יובל שטרית

לקראת שינוי בכפר חב"ד: נערכו בחירות דמה בקרב הצעירים
כפר חב"ד צילום: שניאור שיף

בימים האחרונים נערכו בישיבת תומכי תמימים המרכזית בכפר חב"ד בחירות הדמה המסורתיות, שבפעמים קודמות הצליחו לחזות את תוצאות הבחירות.

על פי התוצאות, מסתמן מהפך: כ-72 אחוזים הצביעו עבור יובל שטרית, בעוד 28 אחוז בלבד הצביעו עבור ראש המועצה המכהן דוד יפרח.

התוצאות בישיבה מצטרפות לסימן נוסף שמבשר על שינוי: לראשונה בהיסטוריה של כפר חב"ד ראש המועצה המכהן לא קיבל את ברכתו של רב הכפר. הגאון הרב מאיר אשכנזי סירב להתבטא בנושא מתחילת מערכת הבחירות, זאת בשונה מהמדיניות שנהגה תמיד לפיה רב הכפר סומך את ידיו על ראש המועצה המכהן.

"הבחירות בישיבה הן הבחירות בבליך שלנו", אומר ל'בחדרי חרדים' אחד הבחורים המארגנים. לדבריו, "כמו תמיד, הצעירים מרגישים את התנודות בשטח. אנחנו רואים את האחים הגדולים שלנו מתקשים להישאר בכפר חב"ד בשל מצוקת הדיור ועוברים למקומות אחרים. חשוב לנו העתיד של כפר חב"ד ולכן ראינו תוצאות שדורשות שינוי".

מנגד, בחור אחר שהצביע ליפרח מסביר כי "דוד יפרח מכהן כראש המועצה כבר עשור ואנחנו לא ממהרים להחליף מישהו שעושה עבורנו טוב".

לתוצאות בכפר חב"ד השפעה ניכרת גם על שאר היישובים במועצה האזורית, וזאת בשל גדלו היחסי של היישוב. תשעה יישובים יש במועצה האזורית שדות דן - 8 מתוכם מחזיקים יחד 9 מקומות במליאת המועצה, בעוד כפר חב"ד מחזיק לבדו 6 נציגים במליאה. ביישובים האחרים עוקבים אחר התנודות ביישוב הגדול במועצה ולתוצאות בחירות הדמה עשויות להיות השלכות על דפוסי ההצבעה בכל היישובים.

כפר חב"ד בחירות ישיבת תומכי תמימים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד