כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תמיכה פומבית

מאות אלפים הפגינו בעד בולסונארו שנופף עם דגל ישראל

מאות אלפי ברזילאים מילאו את רחובות סאו פאולו היום לאחר שהנשיא לשעבר ז'איר בולסונארו קרא להפגנת תמיכה בו. בולסונארו מתמודד עם האשמות שתכנן הפיכה כדי להישאר בשלטון

מאות אלפים הפגינו בעד בולסונארו שנופף עם דגל ישראל
בולסונארו עם דגל ישראל צילום: צילום מסך

קהל עצום לבושים בירוק ובצהוב צבעי הדגל של ברזיל, צעד בשדרות פאוליסטה, אחת השדרות החשובות בסאו פאולו, ברזיל, ואורכה כשלושה קילומטרים.

הנשיא לשעבר בולסונארו שמתמודד עם אישומים שונים ביניהם ניסיון הפיכה, הגיע להפגנה כשהוא מניף את דגל ישראל, על רקע של דבריו של הנשיא הנוכחי לולה דה סילבה שהשווה בין המתקפה של ישראל בעזה לשואה, ואז הניח את ידו על חזהו בהישמע ההמנון הלאומי.

הנשיא לשעבר בן ה-68 קרא לתומכיו להשתתף ב"עצרת שלווה להגנה על שלטון החוק הדמוקרטי" בבירה סאו פאולו, המארגנים טוענים שהיו בה לפחות 500,000 איש.

בולסונארו וחלק מאנשיו עומדים בפני כתבי אישום על תוכניות לנסות להישאר בשלטון לאחר שהפסיד בבחירות 2022 ללולה.

הנשיא לשעבר הכחיש את ההאשמות וסירב לענות על שאלות במהלך חקירה של חצי שעה ביום חמישי האחרון במטה המשטרה הפדרלית בברזיליה.

"בולסונארו הוא אדם ישר, קורבן של רדיפה", אמר וילסון אסקה בן ה-63, שנסע 700 קילומטרים ממדינת מינאס ג'ראיס כדי להשתתף בהפגנה לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

"חשוב לתמוך בו, כי הוא מייצג את אלוהים, מדינה ומשפחה", הוסיף וחזר על המוטו של הנשיא לשעבר עם דגל ברזיל תלוי על כתפיו.

כזכור שבוע לאחר שלולה נכנסה לתפקיד ב-1 בינואר 2023, אלפי תומכי בולסונארו הסתערו על ארמון הנשיאות, הקונגרס ובית המשפט העליון, וקראו לצבא להתערב כדי לבטל את מה שהם כינו "בחירות גנובות".

בולסונארו, ששהה באותה תקופה בארצות הברית, מכחיש כל קשר, ואף אמר שהמפגינים לא באמת היו תומכיו.

עם זאת, החוקרים טוענים כי הוא הכפיש את מערכת ההצבעה האלקטרונית של ברזיל באמצעות קמפיין "דיסאינפורמציה" לקראת הבחירות כדי לתת "לגיטימציה להתערבות צבאית" אם יפסיד.

 

ברזיל לולה דה סילבה ז'איר בולסונרו דגל ישראל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד