ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
מחפשים פתרונות

חוק הגיוס: בצבא שוקלים הקמת ישיבה בסמוך לגבול

בצבא בודקים שורת פתרונות לגיוס חרדים. בין השאר: מסלול שבו חיילים ישמרו על מעבר גבול בטוח יחסית ובמקביל ימשיכו ללמוד בישיבה. בחיל האוויר מקדמים תכנית שתותאם לחרדים

חוק הגיוס: בצבא שוקלים הקמת ישיבה בסמוך לגבול
אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

החלטת היועמ"שית לחייב את הממשלה להביא חוק גיוס חדש, וחשש בקרב החרדים כי התקצוב לישיבות ייפסק באחד באפריל אם החוק לא יתקדם, הביאו את הצבא לקדם רעיונות שנועדו להתחיל בתהליך שיגרום ליותר חרדים לקחת חלק במאמץ הלאומי.

אחד הרעיונות, רגע לפני הדיון הדרמטי בבג"ץ על חוק הגיוס, הוא הקמת ישיבה במעבר גבול בטוח יחסית, למשל בגבול ירדן. יוסי יהושוע דיווח בידיעות אחרונות, כי על פי התכנית, במקום שכזה, חיילים חרדים יוכלו גם לשרת וגם לשמור על אורחות חייהם, מבלי שיזיזו אותם לגזרות אחרות וכמובן - נשים לא ישרתו בסביבה.

עוד דווח, כי גם בחיל האוויר הגבירו הילוך עם הפרויקט והוא הקמת דיר תת-קרקעי (דת״ק), מפקדה שבה משרתים בעלי תפקידים טכניים ומנהלתיים במטרה לשמור על כשירות כלי הטיס כשהוא חונה תחת מחסה ממוגן. כבר באוגוסט הקרוב ייפתח דת״ק חרדי בבסיס רמת דוד. גם שם השירות יהיה ללא נשים, לצד התאמה של כל סוגי הכשרויות במזון.

בנוסף בחיל האוויר מקדמים תוכנית נוספת של ייעוד חרדים למשימות הגנה על הבסיסים. לאור תוכניות חמאס להגיע לבסיסי חיל אוויר בדרום הארץ ב-7 באוקטובר, מדווח יוסי יהושוע כי לא היינו כל כך רחוקים שגם זה יקרה. ישנה פלגת נגב אחת על טהרת חיילים חרדים, אבל זה רחוק מלהיות מספיק.

 

 

חיילי צה''ל גיוס חרדים מלחמת חרבות ברזל ירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד