כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"קווים נחצו"

המשטרה והשב"כ מעורבים: איומים חמורים על חברי כנסת

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה התייחס היום לאיומים כלפי נבחרי ציבור ובני משפחותיהם ואמר כי "התופעה הזו חייבת להיפסק מיד". יו"ר הכנסת אמר כי הנושא מונח על שולחנם של ראש השב"כ והמפכ"ל

המשטרה והשב"כ מעורבים: איומים חמורים על חברי כנסת
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בכנס צילום: חיים טויטו כנס בשבע

יו״ר הכנסת, אמיר אוחנה התייחס הבוקר בכנס ירושלים ה-21 של קבוצת 'בשבע' לאיומים על חברי הכנסת ואמר. "מדובר באיומים החמורים, המטרידים והמשמעותיים ביותר על חברי הכנסת, בהם נתקלתי. הנושא מונח על שולחנם של ראש השב"כ והמפכ"ל של משטרת ישראל".

יו״ר הכנסת התייחס למאמץ להחזרת החטופים ואמר כי "בוקר השבעה באוקטובר לימד אותנו שגם היום, בשנתה ה-75 של המדינה הנושנה-חדשה, אנו חייבים להילחם על זכותנו לחיות בארצנו. בכל ארצנו. בקיבוצים שבנגב ובמושבים בגליל, בהתיישבות בשומרון ובערי הדרום. בכל ארץ ישראל".

עוד אמר: "רבים מאלו שיצאו להילחם לא שבו, 134 מאחינו ואחיותינו עדיין מוחזקים בשבי בעזה. המאמצים להשיבם לא פוסקים ונמשכים בכל עת, גם בזרוע הצבאית וגם בזרוע הדיפלומטית".

אוחנה הוסיף: "העם היהודי ידע מחלוקות קשות ועמוקות בכל דור ודור, כך גם בדור הזה. אך לאחרונה אני מזהה בשיח הציבורי ניצוצות המזכירים את השיח של לפני השבעה באוקטובר, שיח של פילוג והסתה – שיח של קרע. מותר לנו להתווכח, מותר לנו לחלוק אלה על אלה, מותר לנו לחשוב אחרת – אין סכין מתחדדת אלא על ירך חברתה. אך אל לנו לשנוא איש את אחיו אף פעם, קל וחומר בעת ההיסטורית בה אנו חיים, כשאויבינו מייחלים לכך בדיוק".

אוחנה התייחס לאיומים על חברי כנסת: "גם לוויכוחים יש קווים אדומים. הקווים הללו נחצו לפני השבעה באוקטובר, והם שבים להחצות בשבועות האחרונים, בין היתר עם האיומים על נבחרות ונבחרי הציבור ובני משפחותיהם. התופעה הזו חייבת להיפסק מיד. מדובר באיומים החמורים, המטרידים והמשמעותיים ביותר על חברי הכנסת, בהם נתקלתי".

יו"ר הכנסת אמר כי הנושא מונח על שולחנם של ראש השב"כ והמפכ"ל, הפועלים כדי להגיע אל המאיימים ולהפרע מהם. 

"בשעתה הקשה של מדינת ישראל אנו מתמודדים מול מספיק אויבים מחוץ – אל לנו לייצר לעצמנו אויבים מבפנים,  ובל ננהג איש ברעהו ככאלה" אמר.

יו"ר הכנסת התייחס לגודלו של צה"ל ברקע הדיון בבג"ץ על גיוס חרדים ואמר: "אנו כן נצטרך לא רק לאחד את השורות, אלא גם להרחיב את השורות. לא צבא קטן וחכם, אלא צבא גדול, חכם וחזק. אני אומר זאת לאחיי, חבריי ושותפיי החרדים ולכל היתר, עלינו להתעלות לגודל השעה".

כזכור אתמול חבר הכנסת משה סעדה מ'הליכוד' אמר ברדיו 103fm כי הוא, בני משפחתו ועוד חברי קואליציה רבים אחרים - קיבלו מכתבי איום ברצח מטעם ארגון בשם 'ארגון הנוקמים הישראלי', שבהם נדרשו להפיל את ממשלת נתניהו המכהנת. 

"תבינו כמה זה חמור בעיניי. הם שלחו איומים לחברי כנסת, בין היתר כלפיי. איימו עלינו באופן אישי שיפגעו בנו או במשפחות שלנו, גם ציינו את שמות האחים והילדים, אם לא נפיל את 'מלאך החבלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה'", סיפר סעדה.

הוא התייחס לכך שאימא של ח"כ וסרלאוף קיבלה גם היא איומים: "אימא של וסרלאוף צריכה ללכת ברחוב עכשיו ולהסתכל אם פסיכופת רוצה לפגוע בה. הוא אומר 'לפגוע', זה לא איום לכאורה, זה איום לפגוע ולהרוג והוא אומר, 'אל תדאגו, אף אחד לא יידע ואנחנו נפגע ונהרוג'. זה השיח".

אמיר אוחנה גיוס חרדים יו"ר הכנסת איומים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד