כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חוששים מהמלחמה

גזירת הגיוס: רוסים רבים מבקשים מקלט מדיני במדינות שונות

נתונים מרשויות משמר הגבול של ארצות הברית מראים כי מספר האזרחים הרוסים בהם נתקלו, עלה לאחר שמוסקבה חוקקה חוק גיוס בספטמבר 2022. אזרחים רוסים מבקשים מקלט ברחבי העולם מאז פלישת הקרמלין לאוקראינה

גזירת הגיוס: רוסים רבים מבקשים מקלט מדיני במדינות שונות
בניינים הרוסים באוקראינה: אילוסטרציה צילום: משטרת אוקראינה

5,750 אזרחים רוסים ביקשו מקלט מדיני בדרום קוריאה בשנת 2023, כך על פי דו"ח חדש שפורסם על ידי שירות ההגירה הקוריאני. המספר גבוה פי חמישה מ-1,038 שביקשו הגנה ב-2022 ויותר מהמספר הכולל של בקשות המקלט של רוסים שנרשם בין 1994 ל-2019.

אחרי הרוסים, הקבוצות הגדולות ביותר של מבקשי מקלט הגיעו מקזחסטן, סין ומלזיה.

והמגמה נמשכה גם בשנה זו, כשהרוסים מהווים את הקבוצה הגדולה ביותר שמבקשת מקלט בינואר.

הסיבות הנפוצות ביותר שציינו מבקשי מקלט היו רדיפה על בסיס דת, ואחריה רדיפה פוליטית. סיבות אחרות כללו אפליה בשל היותו חבר בקבוצה חברתית, גזע או לאום ספציפי.

לדרום קוריאה יש חוקי הגירה נוקשים. בשלושת העשורים האחרונים, רק 4,052 אנשים הוכרו כפליטים בדרום קוריאה מתוך 103,000 בקשות מקלט, כך לפי הדו"ח שפורסם ברשת CNN.

אזרחים רוסים מבקשים מקלט ברחבי העולם מאז פלישת הקרמלין לאוקראינה, מאות אלפים עזבו את רוסיה במהלך השנתיים האחרונות - רבים מהם נמלטו מגיוס צבאי.

נתונים מרשויות משמר הגבול של ארצות הברית מראים כי מספר האזרחים הרוסים בהם נתקלו עלה לאחר שמוסקבה חוקקה חוק גיוס בספטמבר 2022.

מאוקטובר 2022 עד פברואר 2023, כמעט 22,000 רוסים ניסו להיכנס לארה"ב דרך הגבול הדרומי של המדינה, על פי נתוני המכס והגנת הגבולות של ארה"ב.

מלחמת אזרחים דרום קוריאה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד