י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שמונה יתומים

טרגדיה ברכסים: רבי אליהו גוזלן זצ"ל נפטר לאחר מחלה קצרה

רק לפני חצי שנה התגלתה המחלה בגופו, ואתמול השיב נשמתו ליוצרה • נפטר בגיל 50 והותיר אלמנה ושמונה יתומים שהקטן מבניהם בן 3 • בני המשפחה מבכים את הטרגדיה "לא הספיק להשיא אף אחד מילדיו"

טרגדיה ברכסים: רבי אליהו גוזלן זצ"ל נפטר לאחר מחלה קצרה
רכסים צילום: yaakov Naumi/Flash90

רכסים החרדית מתאבלת אחר פטירתו של האברך השקדן ובן העלייה רבי אליהו גוזלן זצ"ל, שהיה מחשובי האברכים בעיר, הקדיש את רוב עתותיו לעסק התורה, ומספר שעות ביום היה עובד לפרנסתו כדי להביא לחם לפי עולליו. 

לתרומה ל-8 היתומים הקליקו כאן>>>

הרב גוזלן הסתפק במועט וחי בצניעות גדולה. הוא ומשפחתו לא ביקשו לעצמם שום דבר מלבד פת במלח ומים במשורה. את עיקר חייו הקדיש לתורה. 

גם במוסדות החינוך הכירו במצב המיוחד ופטרו אותו מתשלום שכר לימוד עבור הילדים, מתוך הבנה שלרש אין כל, וגם בשל העובדה שזכה לילדים תלמידי חכמים המפארים את המוסדות בהם הם לומדים. 

בחצי השנה האחרונה חש הרב גוזלן ברע ופנה להיבדק על ידי רופא. עד מהרה אובחנה המחלה בגופו ומאז החלך מצבו והתדרדר במהירות. 

אתמול השיב נשמתו ליוצרה, כשהיא מזוככת בכלל מיני טהרה. 

בפטירתו הותיר את רכסים כולה אבלה ומיותמת, ובביתו נותרו רעייתו האלמנה שתחי', כשהיא שבורה ורצוצה, ושמונת ילדיהם שנותרו יתומים ואין אב. 

בנו הגדול כבן 19 והקטן מבין הילדים כבן 3 בלבד. הרב גוזלן לא זכה להשיא אף אחד מילדיו. 

משפחת גוזלן זקוקה לעזרה דחופה. טיפולים רגשיים משקמים לאחר הטרגדיה הנוראה, דחופים במיוחד. כמו כן זקוקה המשפחה למעט עזרה כלכלית מיידית, שיפוץ הבית והעלאת רמת החיים לרמה מקובלת וסבירה, גם אם ברף הנמוך. 

כמו כן יש צורך חיוני מאוד להקים קרנות של עזרה וסיוע, כדי שיהיה לכל אחד משמונת הילדים חיסכון של סכום כסף שיוכל לשמש לנישואיו, משום שהאלמנה עקרת בית, וברור הדבר שהיא לא תוכל לחתן אותם בכוחות עצמה בלי להגיע לעזרת הציבור. 

הניסיון מוכיח שבמקרים כאלו ככל שמקימים את קרן הסיוע מוקדם יותר, כך הציבור נרתם לתת יותר. ולכן אי אפשר לחכות עד שיגיעו לחתונתם ולגייס רק אז את העזרה עבורם, משום שהמציאות מוכיחה שבכאלו מקרים העזרה שמגיעה מהציבור חלשה יותר והרבה פחות משמעותית. 

זה הזמן לפתוח את הלב ולהעניק ליתומים הללו נתינה שיש בה ממש כל אחד כפי נדבת לבו, סכום כסף שיוכל לסייע להם להרים את הראש, ולהמשיך לנהל חיים תקינים, למרות הטרגדיה הקשה שחוו. 

לתרומה ל-8 היתומים הקליקו כאן>>>
 

הרב גוזלן קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד