כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בשורה: ה-FDA צפוי לאשר חיסון לשפעת בתרסיס לאף לשימוש ביתי

בקרוב נוכל להתחסן מפני שפעת, בלי לקבל זריקה בחיסון ביתי דרך האף • משמעות האישור היא שניתן יהיה לקבל את החיסון שמתאים לילדים מעל גיל שנתיים בבתי המרקחת, ללא צורך ללכת למרפאה • לפי ההערכות: לאחר האישור בארה"ב, הוא יאושר לשימוש גם בארץ

בשורה: ה-FDA צפוי לאשר חיסון לשפעת בתרסיס לאף לשימוש ביתי
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

מנהל התרפות האמריקני, ה-FDA, צפוי לאשר היום את החיסון לשפעת בתרסיס לאף - ללא זריקה לשימוש ביתי. המשמעות של האישור שבקרוב יהיה ניתן לקבל את החיסון, שמתאים גם לילדים מעל גיל שנתיים, בבתי המרקחת ולהתחסן באופן עצמאי בבית, ללא צורך באחות או רופא ובלי ללכת למרפאה כלל.

החיסון בתרסיס, פלומיסט, הוא חיסון שקיים מספר שנים ומיועד למטופלים בריאים מגיל שנתיים, ומעלה לכלל שכבות הגיל באוכלוסייה. כיום נותנים את החיסון שניתן בתרסיס דרך האף רק במרפאות קופות החולים. הבקשה ל-FDA נועדה לאשר את החיסון בתרסיס במתן ביתי באופן עצמאי.

הבקשה מתבססת על שני מחקרים: הראשון נדגם על החיילים בצבא ארה"ב, שחיסנו את עצמם, והראה שהיעילות והבטיחות של החיסון לא נפגעו בדרך הזאת.

המחקר השני בדק הורים שחיסנו את ילדיהם בתרסיס במתן חיסון ביתי, והתוצאות לימדו שהרבה יותר הורים יחסנו באופן זה את ילדיהם, כשלא יהיה צורך לגשת למרפאה.

יו"ר איגוד רופאי הבריאות בישראל לשעבר פרופ' נדב דוידוביץ', מומחה באפידמיולוגיה ובריאות הציבור ומנהל בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן-גוריון הגיב לבשורה: "אישור חיסון פלומיסט למתן באופן ביתי יכול להוות בשורה חשובה, שיעורי ההתחסנות לשפעת לצערנו ממשיכים להיות נמוכים, למרות השקעה רבה בקידום החיסון, מסיבות שונות כולל מורכבות מתן החיסון".

פרופ' דוידוביץ' הוסיף: "חשוב לבחון את הנושא וללמוד מהניסיון האמריקאי, לראות איך וכיצד ישראל תוכל לבחון הכללת החיסון כחלק מארגז הכלים למניעת שפעת בישראל".

 

חיסון נגד שפעת תרסיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד