כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
בעלה של רחל עוגיות

אבל באופקים: הלך לעולמו דוד אדרי שהוחזק כבן ערובה

הלך לעולמו דוד אדרי ז"ל, בעלה של "רחל עוגיות" מאופקים שנלקח כבן ערובה במלחמה שפרצה בשמחת תורה ובמשך 15 שעות הוחזקו בביתם עם המחבלים

אבל באופקים: הלך לעולמו דוד אדרי שהוחזק כבן ערובה
דוד אדרי ז"ל צילום: צילומסך כאן 11

דוד (דויקו) הלך לעולמו בגיל 69 אדרי ז"ל תושב אופקים שהוא ורעייתו רחל שתחי', שזכתה לכינוי 'רחל עוגיות', הוחזקו בשמחת תורה כבני ערובה בידי מחבלי חמאס ושוחררו במבצע חילוץ.

דוד התפרסם לאחר שבמשך 15 שעות הוחזקו הוא ורעייתו רחל בטבח הנורא בשמחת תורה בביתם באופקים. 

בראיונות לכלי התקשורת שחזר אז דוד את שאירע: "המחבלים נכנסו דרך החלון בחדר השינה, והעלו אותנו לקומה העליונה. היה להם רוע לב, הם באו במטרה להרוג".

המחבלים לא הכו אותם – אך מיהרו להגיד שנועדו להיות 'שהידים'. "הם איימו עלינו שהם יהרגו אותנו. אני אחרי אירוע לב, כולי רעדתי והזעתי. לא הצלחתי לישון, כל הזמן הייתי ער. אחרי כמה זמן התחילו שיחות משא ומתן בין המחבלים לבין השוטרים, בינתיים היינו בקומה העליונה – אשתי שכבה על הרצפה".

מי שעמד מחוץ לדלת, הוא בנם של רחל ודוד – שסייע לכוחות הימ”מ לשרטט את הבית עד לפעולת החילוץ. “ידעתי שהבן שלי בחוץ, לא ידעתי שהוא בצוות המשא ומתן. לא דמיינתי את הפריצה לבית”.

רחל סיפרה כיצד הם שרדו בחיים שעות ארוכות עם המחבלים: “ראיתי שהם כעוסים. שאלתי אותם אם הם רעבים – הכנתי להם קפה ועוגיות, הסחתי את דעתם. ידעתי שהבן שלי עוזר לימ”מ ושיבואו להציל אותי.

"בסביבות חצות, ראינו שהימ”מ מתקרב לבית – עד שהוא חילץ אותנו”, שיתפה רחל ברגעי החילוץ. “היינו מאוד קרובים למחבלים – אך ניצלנו. אני מודה לאלוהים שאני חיה, לא האמנתי. אמרתי לבעלי 'אם נמות – נמות ביחד'".

דוד: "ב-2:30 בלילה פתאום נזרק רימון לידינו, קפצתי על אשתי. עברו מעלינו יריות – ליד הראש. לא יודע איך ניצלתי".

סגן-ניצב ארקדי שוסטר, שהוזעק לטפל באירוע: "הבנו שיורים עלינו מהחלונות האלה. רצינו לזרוק רימון רסס ולסיים את האירוע – ותוך כדי צעקו לי שגר פה שוטר ושההורים שלו בתוך הבית.

"היו כל מיני דרישות מהמחבלים: מים, אוכל, ציוד רפואי לאחד מהם שהיה פצוע מהיתקלות קודמת. הם רצו שנכניס להם פלאפון, אבל לא הסכמנו. היו עוד כל מיני דברים שהם לא קיבלו".

בתיעוד מחוץ לבית שבו הוחזקו דוד ורחל, ניתן לראות את השיחה בין המחבלים לשוטרים. לבסוף, השניים חולצו בתום 15 שעות – לשמחתם של ילדיהם שהמתינו בחוץ.

"כשהשוטר תפס לי את היד, הבנתי שיצאתי מזה", סיפר דוד בהתרגשות. 

היום (שני), נפטר דוד לבית עולמו למגינת לבם של תושבי אופקים ועם ישראל שהתוודע לסיפור ההצלה. 

יהי זכרו ברוך.

רחל מאופקים דוד אדרי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד