י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נרקחה עסקת שבויים

מקורבת לנבלני: הוא חוסל רגע לפני שחרורו

בכירה בקרן שבראשה עמד מנהיג האופוזיציה הרוסית נבלני טענה כי הוא אמור היה להשתחרר יחד עם שני אזרחים אמריקנים בתמורה לאיש ביון רוסי, אך פוטין החליט לחסלו

מקורבת לנבלני: הוא חוסל רגע לפני שחרורו
נבלני בכלא צילום: אינסטגרם

מריה פבצ'יך, מקורבת של מנהיג האופוזיציה נבלני ובכירה ב"קרן נגד השחיתות" שנבלני עמד בראשה, טענה כי ימים ספורים לפני מותו פוטין שקל לשחררו.

לפי הדיווח ב"ווינט", בסרטון שפרסמה פבצ'יך היא אמרה כי בנוסף אליו אמורים היו להשתחרר מבית הכלא "שני אזרחים אמריקנים עלומים" - זאת במסגרת עסקת שבויים בה ישוחרר ואדים קרסיקוב, איש שירות הביון הרוסי שיושב בכלא בגרמניה.

השלב הסופי במשא ומתן לעסקה היה בערב ה-15 בפברואר, יום לפני מותו של נבלני. מי שיזם את העסקה הוא רומן אברמוביץ' שמסר לנשיא פוטין את ההצעה לשחרר את נבלני במסגרת עסקת חילופי אסירים.

פבצ'יך כתבה: "בצעד בלתי הגיוני לחלוטין החליט פוטין להיפטר מנבלני למרות השימוש האפשרי בו כקלף מיקוח. פוטין השתגע משנאתו לנבלני – הוא כל כך שונא אותו שהוא פועל לרעתו שלו ונגד האינטרסים הרציונליים שלו".

דובר בממשלת גרמניה אישר ש"ממשלת גרמניה מודעת לדיווחים על חילופי אסירים שהיו מתוכננים עבור האופוזיציונר הרוסי אלכסיי נבלני לפני מותו, ואינה יכולה להגיב על הדיווחים בשלב זה".

אלכסיי נבלני גרמניה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד