כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תיעוד

מבט מהאוויר: הלוחמים מפתיעים את השוהים הבלתי חוקיים

מתחילת השנה, נבדקו למעלה מ- 200,000 חשודים, נתפסו כ-1,600 שוהים בלתי חוקיים ו-437 חשודים שסייעו בידם, לרבות מעסיקים, מלינים ומסיעים על ידי לוחמי מג"ב

מבט מהאוויר: הלוחמים מפתיעים את השוהים הבלתי חוקיים
תפיסת שוהים בלתי חוקיים צילום: דוברות המשטרה

במשטרת ישראל מדווחים כי מתחילת השנה, נבדקו למעלה מ- 200,000 חשודים, נתפסו כ-1,600 שוהים בלתי חוקיים ו-437 חשודים שסייעו בידם, לרבות מעסיקים, מלינים ומסיעים על ידי לוחמי מג״ב.

בסוף השבוע האחרון, פעלו הלוחמים בגזרות השונות, הן במרכזי הערים והן בסמוך לגדר התפר, בכפוף להנחייתו של מפקד מג״ב ועצרו 205 שוהים בלתי חוקיים.

בגזרת הדרום, פעלו לוחמי מג״ב בסמוך ליישוב 'נטע', בעקבות חציית החומה של מספר חשודים באמצעות 'סנפלינג' שיצרו, בגובה של כמעט 6 מטרים. צוותי מג״ב, בסדיר ובמילואים, בסיוע רחפני יחידת ׳רקיע׳, זיהו את החשודים וביצעו מעצר מהיר של 10 שוהים בלתי חוקיים.

בגזרת עוטף ירושלים, בפעילות של לוחמי מג״ב ולוחמי המעברים במעבר ׳חיזמא׳, רכב ובו 13 שוהים בלתי חוקיים שרכבם פרץ את המעבר ועלה על דוקרנים נעצר ע"י לוחמי המעברים בפסגת זאב. החשודים נעצרו ויחד עם הרכב הועברו להמשך טיפול אגף החקירות של מג״ב עוטף ירושלים.

כמו כן, מתחילת השנה, הוגשו 135 כתבי אישום נגד שוהים בלתי חוקיים, מסיעים, מעסיקים ומלינים, לאחר שאלו נעצרו ונחקרו ביחידות משמר הגבול ברחבי הארץ.

בשבוע שעבר הוגשו 2 כתבי אישום נגד עבירות של שהייה בלתי חוקית והסעתם.

כתב אישום ראשון הוגש נגד נאשם אשר הסיע ברכבו הפרטי שוהה בלתי חוקית אשר בכוונתה להגיע לירושלים. הנהג הנאשם נעצר לבידוק בטחוני על ידי לוחמי משמר הגבול במעבר ׳א-זעיים׳ וטען כי הנוסעת שעימו הינה אחותו. בבדיקה של לוחמי מג״ב התברר כי מדובר בשוהה בלתי חוקית בישראל בניגוד לחוק. 

הנאשם, תושב מזרח ירושלים נעצר על ידי לוחמי מג״ב ונחקר באגף החקירות של מג״ב בעוטף ירושלים.

נגד נאשם נוסף, הוגש בשבוע שעבר כתב אישום וזאת לאחר שהנאשם נעצר על ידי כוחות הבטחון במעבר ׳שועפאט׳.

עת שהכוחות ביצעו בדיקה בטחונית באוטובוס בו הגיע הנאשם, הבחינו הלוחמים בנאשם מסתתר באחורי האוטובוס ובבדיקה שביצעו התברר כי הינו שוהה בלתי חוקי במדינת ישראל.

כתבי האישום הוגשו ע"י תביעות משטרת ישראל בגין הסעת תושב זר השוהה שלא כדין, סיוע לניסיון כניסה לישראל שלא כחוק, סיוע להתחזות כאדם אחר במטרה להונות, הפרעת שוטר במילוי תפקידו.

משטרת ישראל אכיפה שוהים בלתי חוקיים מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד