כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

שביעות רצון מהתפטרות שאבאס; "מינוי פסול"

המדינאים בישראל מרוצים מהתפטרות יו"ר הועדה לחקירת 'צוק איתן' ויליאם שאבאס • ראש הממשלה נתניהו - "עם התפטרותו יש לגנוז את הדו"ח של המועצה לזכויות אדם, שהיא גוף אנטי ישראלי" • ליברמן: "הישג לדיפלומטים של משרד החוץ, אפילו הצבועים ביותר לא יכלו להתעלם" • יריב לוין - "מינוי פסול מראשיתו" • כל התגובות - בפנים

שאבאס, כמה טוב שהלכת הביתה
שאבאס, כמה טוב שהלכת הביתה

התגובות במערכת הפוליטית בישראל הבוקר (ג') לנוכח הודעתו של יו"ר הוועדה לחקירת אירועי צוק איתן שאבאס להתפטר מראשות הוועדה, מצביעות על סיפוק בצד הישראלי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הבוקר: "אחרי התפטרותו של יו״ר הוועדה שהיה מוטה נגד ישראל, צריך עכשיו לגנוז את פרסום הדו״ח שנכתב ביוזמת מועצת זכויות האדם של האו״ם שהיא גוף אנטי ישראלי שהוכיח בהחלטותיו כי אין בינו ובין זכויות אדם דבר.

"זאת אותה מועצה שרק בשנת 2014 קיבלה יותר החלטות נגד ישראל מאשר נגד איראן, סוריה וצפון קוריאה ביחד. חמאס, ארגוני הטרור הנוספים ומשטרי הטרור שמסביבנו הם אלה שצריכים להיחקר ולא ישראל שפעלה גם בקיץ האחרון בהתאם לדין הבינלאומי כשהגנה על עצמה מפני פושעי המלחמה של חמאס שהשתמשו בתושבי עזה כמגן אנושי כדי לירות על אזרחי ישראל".

שר החוץ אביגדור ליברמן, אומר כי "התפטרותו של וויליאם שאבאס מראשות ועדת החקירה של האו"ם ללחימה בעזה, לא תשנה את מסקנות דו"ח הוועדה, שהן מוטות מראש בהתאם לגוף שהקים אותה ושכל מטרתו היא ניגוח ופגיעה בישראל, אבל ההתפטרות הזו מדגישה שוב מי הם האנשים שמרכיבים את הוועדה ואת ההטיה המובנית שלה.

השר ליברמן אומר כי "העובדה ששאבס התפטר היא הישג נוסף לדיפלומטיה הישראלית ולפעילותם המסורה של אנשי משרד החוץ, והיא מוכיחה שאפילו הצבועים הגדולים ביותר בגופים הבינלאומיים אינם יכולים להתעלם מכך שמינויו של שאבאס לחקור את ישראל היה משול למינויו של קין בכדי לחקור מי רצח את הבל".

יו״ר ועדת החוץ והביטחון, ח״כ יריב לוין הביע שביעות רצון גם הוא: "מינויו של וויליאם שאבאס לראשות הוועדה היה מינוי פסול מראשיתו, ועם התפטרותו ראוי שהוועדה כולה תתפזר. זוהי הוכחה נוספת שמאמץ דיפלומטי נחוש ועמידה איתנה של הממשלה על האמת שלנו, לפיה צה״ל פעל באופן מוסרי לחלוטין אל מול פשעי המלחמה שביצע החמאס בעידוד הרשות הפלסטינית, מביאים בסופו של דבר להצלחה גם בזירה העוינת של מועצת זכויות האדם של האו״ם".

יו"ר הוועדה למוכנות העורף ח"כ אלי ישי אמר: "מדינת ישראל רגילה לחוסר איזון מצד האום מיום הקמתה. ועדת החקירה שהוקמה היא בדיחה והעובדה שתאומו של גולדסטון, מר שאבאס, הועמד בראשה, הייתה כבר ניסיון לקדם קומדיה שוברת קופות.

"צעדו של מר שאבאס, הוא המעשה היחיד עליו מגיע לו תשבחות ויש לקוות כי יהווה דוגמא לכל הוועדה הבזויה הזו שצריכה לעבור מהעולם. ישראל תמשיך להגן על עצמה בכל דרך כאילו אין אום, כשם שהאום ימשיך בצביעותו כאילו אין הוגנות".
שאבאס צוק איתן ועדה אום ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד