כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
עם כניסתו לתוקף

חוק סימון ארץ המקור: עד כמה חשוב לישראלים לקנות תוצרת חקלאית ישראלית?

85% מהנשאלים מעידים על עצמם ככאלו שיעדיפו לרכוש תוצרת חקלאית טרייה מקומית על פני תוצרת מיובאת; 34% יעדיפו תוצרת מקומית אם מחירה יהיה זהה לזה של התוצרת המיובאת ו-14% נוספים יעדיפו תוצרת מקומית גם אם מחירה יהיה גבוה (כל פער) מזה של התוצרת המיובאת

חוק סימון ארץ המקור: עד כמה חשוב לישראלים לקנות תוצרת חקלאית ישראלית?
קטיפת בצלים בעמק החולה צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

עם כניסתו לתוקף של חוק סימון ארץ המקור על תוצרת חקלאית טרייה הנמכרת בתפזורת ערכו במשרד החקלאות מדגם אקראי ומייצג שנערך בקרב כ-500 גברים ונשים בגילאי 25 ומעלה מהמגזר היהודי במדינת ישראל ונמצא כי 87% חושבים כי נושא סימון ארץ המקור של התוצרת המקומית רלוונטי מאוד בימים אלו.

85% מהנשאלים מעידים על עצמם ככאלו שיעדיפו לרכוש תוצרת חקלאית טרייה מקומית על פני תוצרת מיובאת; 34% יעדיפו תוצרת מקומית אם מחירה יהיה זהה לזה של התוצרת המיובאת ו-14% נוספים יעדיפו תוצרת מקומית גם אם מחירה יהיה גבוה (כל פער) מזה של התוצרת המיובאת. 

כזכור, בחודש יולי האחרון עבר בכנסת התיקון לחוק הגנת הצרכן ולפיו מחויבים העוסקים במכירה קמעונית לסמן בשילוט בולט ובצמוד למחיר את ארץ המקור של התוצרת החקלאית הטרייה הנמכרת בתפזורת. חובת הסימון חלה כבר מסוף חודש דצמבר 2023 על פירות וירקות טריים, מוצרי חלב, בשר טרי (עופות, בשר בקר) ודגים, ומחויבת גם בפלטפורמות המכירה המקוונות מ-24.02.2024. 

עוד לפני כניסתו של החוק לתקוף, בסמוך לפרוץ מלחמת חרבות ברזל, ועל מנת לחזק ולעודד צריכה של תוצרת חקלאית ישראלית, פנה באופן יזום מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא, בבקשה אישית לכלל רשתות השיווק לסמן עצמאית תוצרת חקלאית ישראלית, כדי לשקף זאת לצרכנים. חלק מן הרשתות נענו לבקשה והחלו לסמן לפני כניסתו לתוקף של החוק. 

על רקע המלחמה, התחדדה עוד יותר החשיבות הרבה של החקלאות הישראלית. החקלאות במדינת ישראל מרוכזת בעיקר באזורי הספר, ולמעשה החקלאות הישראלית מהווה חלק אינטגרלי בשמירה על גבולות ישראל. חשיבות זו באה לידי ביטוי גם בתוצאות הסקר שבוצע. במסגרת זאת, נמצא כי הפרסומת והנושא נמצאו כחשובים ובעלי תרומה רבה לציבור, וכן 87% הצביעו שנושא סימון ארץ מקור הוא נושא שמעסיק אותו.

חקלאות ישראלית מחירים חוק קניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד