י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סכום אגדי

אלמנת המיליארדר היהודי תרמה מיליארד דולר לשכר לימוד חינם

תרומה של מיליארד דולר ניתנה עבור שכר לימוד חינם בבית ספר לרפואה בברונקס בניו יורק. ד"ר רות גוטסמן, פרופסור ותיקה במכללת אלברט איינשטיין לרפואה, העמידה מילגת לימודים לסטודנטים לרפואה לעתיד

אלמנת המיליארדר היהודי תרמה מיליארד דולר לשכר לימוד חינם
אילוסטרציה צילום: unsplash

אלמנתו בת ה-93 של המיליארדר דיוויד גוטסמן תרמה מיליארד דולר לבית ספר לרפואה בברונקס, מכללת אלברט איינשטיין לרפואה בניו יורק, עם הנחיות שהמתנה תשמש לכיסוי שכר הלימוד לכל הסטודנטים בעתיד.

התורמת, ד"ר רות גוטסמן, היא פרופסור לשעבר באיינשטיין, שם לימדה לקויות למידה. זוהי אחת מתרומת הצדקה הגדולה ביותר למוסד חינוכי בארצות הברית וככל הנראה הגדולה ביותר לבית ספר לרפואה.

ההון הגיע מבעלה המנוח, דיוויד גוטסמן, שהיה בן טיפוחיו של וורן באפט והשקיע בחברה של באפט. דיוויד (סנדי) גוטסמן היה מבכירי היהודים הפילנתרופים בארה"ב.

התרומה בולטת לא רק בגודלה המדהים, אלא גם משום שהיא הולכת למוסד רפואי בברונקס, הרובע העני ביותר בעיר. בברונקס יש שיעור גבוה של מקרי מוות בטרם עת והוא מדורג כמחוז הלא בריא ביותר בניו יורק. במהלך הדור האחרון, מספר מיליארדרים העניקו מאות מיליוני דולרים לבתי ספר ידועים יותר לרפואה ובתי חולים במנהטן, הרובע העשיר ביותר בעיר.

בעלה דיוויד גוטסמן נפטר בשנת 2022 בגיל 96. "הוא השאיר לי, ללא ידיעתי, תיק שלם של מניות ברקשייר האת'ווי", היא סיפרה. ההוראות היו פשוטות: "תעשי עם זה מה שאת חושבת שנכון", היא סיפרה לניו יורק טיימס.

אבל היה תנאי אחד לתרומה של רות גוטסמן, הוא שמכללת איינשטיין לרפואה לא תשנה את שמה. אלברט איינשטיין, הפיזיקאי שפיתח את תורת היחסות, העניק את שמו לבית הספר לרפואה, שנפתח ב-1955, גוטסמן דרשה שהשם יישאר לתמיד.

לצד תמיכה במוסדות השכלה גבוהה ומחקר בארה"ב, תורמת הקרן המשפחתית שלהם גם למיזמים ואירגונים רבים בישראל. בזכותם הוקמו בירושלים האקווריום ושביל האופניים, והם תרמו למאות ספריות ובתי ספר ברחבי ישראל.

דיוויד גוטסמן רות גוטסמן ארצות הברית ניו יורק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד