כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לאחר ההחלטה

נגיד בנק ישראל: "יש אי ודאות בנוגע להשפעות המלחמה על האינפלציה"

לדבריו החלטת הריבית"משקללת מספר גורמים, כגון: האינפלציה התמתנה ועומדת על 2.6%, מעט מתחת לתחזיות בתחילת המלחמה"

נגיד בנק ישראל: "יש אי ודאות בנוגע להשפעות המלחמה על האינפלציה"
נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נגיד בנק ישראל, הפרופ' אמיר ירון, קיים הערב (שני) תדרוך לעיתונאים לאחר ההחלטה להותיר את הריבית בשיעור של 4.5 אחוזים. הנגיד אמר כי "המלחמה נושאת עמה גם השלכות כלכליות משמעותיות. למלחמה השפעות על כלל הפעילות במשק ועל השווקים הפיננסיים ואי הוודאות עודנה גבוהה. אולם, האיתנות של הכלכלה וההתאוששות המהירה שהמשק הפגין בחודשים האחרונים באו לידי ביטוי גם בהתאוששות של השווקים הפיננסיים וביציבותם. 

באשר להחלטת הריבית, הוא אמר כי ההחלטה "משקללת מספר גורמים אשר חלקם פועלים בכיוונים מנוגדים: האינפלציה התמתנה ועומדת על 2.6%, מעט מתחת לתחזיות בתחילת המלחמה. התוצר נפגע באופן משמעותי ברבעון האחרון של 2023, והצמיחה השנתית בשנת 2023 הסתכמה ב-2% בהתאם לתחזית חטיבת המחקר מינואר.

מאידך, המשק מראה סימני התאוששות בכמה אינדיקטורים מהותיים: מצב שוק העבודה, הפעילות בכרטיסי אשראי ונתוני פעילות נוספים. כמו-כן, אי הוודאות השוררת במשק עדיין גבוהה מאוד, בעיקר על רקע התפתחות המלחמה, ופרמיית הסיכון של המשק עדיין שוהה ברמה גבוהה, למרות ירידה מסויימת בשבועות האחרונים".

עוד אמר ירון כי "נכנסנו למלחמה כאשר האינפלציה בישראל עדיין שהתה מעל היעד והקיפה מנעד רחב של סעיפים מהמדד. בחודשים האחרונים, קצב האינפלציה והדינמיקה שלה מוסיפים להתמתן. למרות התפתחויות אלו, עדיין שוררת אי ודאות בנוגע להשפעות המלחמה על תהליכי האינפלציה".

נגיד בנק ישראל החלטת הריבית פרופ' אמיר ירון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד