י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מחנה שלא יישכח

נפגשים 10 ימים בשנה: מתגוררים במינוס 30 ורוב היום חושך

ילדי שלוחי חב"ד ורבני קהילות יהודיות מרוחקות במדינות רוסיה, צפון ומזרח אירופה ומרכז אסיה, הלומדים כל השנה בבית הספר 'אור מנחם אונליין', במתכונת וירטואלית, נפגשו פרונטלית, ל-10 ימים, במחנה חורף שלא יישכח במוסקבה | חלק מהתלמידים מתגוררים במקום שרוב היום חשוך, חלקם גם מתמודדים עם מינוס 30 | כך נראה המפגש המרגש שלהם

נפגשים 10 ימים בשנה: מתגוררים במינוס 30 ורוב היום חושך
מחנה חורף במוסקבה של בית הספר 'אור מנחם אונליין' צילום: באדיבות המצלם

עשרה ימים מרגשים ולא שגרתיים עברו על תלמידי בית הספר 'אור מנחם - אונליין', בו לומדים תלמידים מכל רחבי רוסיה, צפון ומזרח אירופה ומרכז אסיה (ברית המועצות לשעבר). התלמידים, הינם בניהם של שלוחי חב"ד ורבני קהילות נידחות המתגוררים במדינות אלה, המרוחקים מסביבה של מוסדות חינוך יהודיים.

לפני מספר שנים, בשל האתגרים החינוכיים הרבים עמם התמודדו משפחות הרבנים והשלוחים, הקים 'אור אבנר - חב"ד' את בית הספר האונליין, ביוזמתו ובעידודו של הרב הראשי לרוסיה הרב בערל לאזאר, במסגרתו לומדים התלמידים והתלמידות באמצעות מסכים. כמו במתכונת ה'זום' המוכרת לתלמידים הישראלים בקורונה, רק עם פלטפורמות הרבה יותר משודרגות וחדשניות, ועם המון אמצעי מדיה מרהיבים ומושקעים שמנגישים לתלמידים את הערכים החינוכיים. 

פעם בשנה, התלמידים נפגשים פרונטלית, ל-10 ימים בלבד. זה קורה במחנה חורף ייחודי, הנערך ב'חדר מנחם' במוסקבה. אין לתאר את עוצמות ההתרגשות של התלמידים, המתראים האחד עם השני, אחרי חודשים ארוכים של לימודים באמצעות המסכים. 

התלמידים נפגשו יחד עם מנהל בית הספר, הרב מנחם הלפרין, שהגיע במיוחד מישראל. "כל המפגש הזה בוודאי ישאיר רושם עמוק והשפעה משמעותית על נפשם של הצעירים", אמר המנהל הרב הלפרין, "ברצוני להודות להנהלת אור אבנר שדאגו לכל המפגש הייחודי הזה, מתוך רצון לדאוג לרווחתם ועתידם של השלוחים הצעירים". 

אחד מאנשי החינוך סיפר כי "חלק מהילדים גרים במקום שרוב היום חשוך, חלקם גם מתמודדים עם מינוס 30, המפגש הזה הוא לא פינוק, הוא ממש צורך. פתאום כל הדמויות מהמסך - הפכו למציאות. אם זה היה תלוי בתלמידים, הם היו רוצים להישאר אחד עם השני עוד ימים רבים".

במהלך עשרת ימי מחנה החורף, התלמידים - שהגיעו הפעם ממדינות רוסיה, בלארוס ואזרבייג'ן, התארחו במרכז החינוכי הענק בלב מוסקבה, למדו יחד בכיתות אמיתיות, התפללו יחד בבית כנסת, נהנו יחד במשחקי חברה וכמובן שיחקו יחד עם השלג הצח שנערם בצידי הרחובות. ההורים הודו בחום רב לחבר ההנהלה, השליח הרב מנחם רבינוביץ, שדחף וארגן את הפרויקט המושקע וליווה אותו מקרוב במסירות רבה. 

בהנהלת בית הספר 'אור מנחם' סיפרו כי "למרות שמתכונת בית הספר היא וירטואלית, כלל התלמידים ואנשי החינוך מרגישים משפחה אחת גדולה, וזה גם היחס בין התלמידים לאנשי החינוך וכן להיפך. אחרי עשרה ימים, התלמידים נפרדו בדמעות של התרגשות האחד מהשני, מחכים כבר בקוצר רוח למפגש הבא".

רוסיה חורף שלג חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד