כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
שערוריה בעיתון

הניו יורק טיימס על עובדת שסימנה לייק לפוסטים פרו ישראליים: "בוחנים את צעדינו מולה"

מדיניות המדיה החברתית של העיתון מזהירה עיתונאים כי בכל הפוסטים והלייקים "אסור להביע דעות מפלגתיות או לקדם דעות פוליטיות"

הניו יורק טיימס על עובדת שסימנה לייק לפוסטים פרו ישראליים: "בוחנים את צעדינו מולה"
בניין ה'ניו יורק טיימס' צילום: Pixabay

ה"ניו יורק טיימס" הודיע כי הוא בוחן את צעדיו אל מול הכתבת הישראלית ענת שוורץ לאחר שעשתה לייק שוב ושוב למספר פוסטים פרו ישראלים ב X, כולל ציוץ שקרא להפוך את רצועת עזה ל"בית מטבחיים".

"אנו מודעים לכך שעיתונאית עצמאית בישראל שעבדה עם הטיימס עשתה לייק לכמה פוסטים ברשתות החברתיות", אמרה דוברת הטיימס, דניאל רודס הא, בהצהרה. "ה'לייקים' האלה הם הפרות בלתי קבילות של מדיניות החברה שלנו. כרגע אנחנו בוחנים את הנושא".

ענת שוורץ, המשמשת כבמאית ותסריטאית ב'כאן', החלה לדווח לטיימס בנובמבר, שם התמקדו סיפוריה בתגובתה של ישראל לפיגועי 7 באוקטובר.

ההצהרה באה לאחר שמשתמשי הרשת החברתית X גילו שהחשבון המקושר לשוורץ אהב פוסטים שונים בעלי נטייה פרו-ישראלית, כמו ציוץ מהחשבון הרשמי של ישראל שטען כי חמאס ערף את ראשו של עשרות תינוקות במהלך המתקפה שלו ב-7 באוקטובר. 

לטענת הגולשים, סימון הלייק ה"בוטה" ביותר שלה הגיע מפוסט של עיתונאי וואלה! דוד ורטהים, שכתב זמן קצר לאחר ה-7 באוקטובר כי אם חמאס לא יחזיר את החטופים לישראל, על ישראל להפוך את רצועת עזה "לבית מטבחיים". ורטהים גם דגל בכך שישראל "תפר כל נורמה, בדרך לניצחון".

מדיניות המדיה החברתית של הניו יורק טיימס מזהירה עיתונאים כי בכל הפוסטים והלייקים "אסור להביע דעות מפלגתיות, לקדם דעות פוליטיות, לתמוך במועמדים, להעיר הערות פוגעניות או לעשות כל דבר אחר שמערער את המוניטין העיתונאי של ה"טיימס". משתמשים ב-X שמו לב כי במהלך סוף השבוע האחרון, שוורץ השביתה את החשבון שלה לזמן קצר כדי להסיר את ה"לייקים".

 

ניו יורק טיימס ענת שורץ מדיניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד