י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תרם לישראל

נצר לשושלת הבנקאים ממשפחת רוטשילד נפטר בגיל 87

ג'ייקוב רוטשילד, נצר לשושלת הבנקאים, שתמך במטרות יהודיות רבות, נפטר בגיל 87. ג'ייקוב רוטשילד, יליד אנגליה ב-1936, החל את הקריירה שלו בבנק המשפחתי ב-1963. נשיא המדינה ספד לו: "תרומתו של לורד רוטשילד לבריטניה, לישראל ולעולם הייתה רבת חשיבות והשפעה"

נצר לשושלת הבנקאים ממשפחת רוטשילד נפטר בגיל 87
אילוסטרציה צילום: unsplash

ג'ייקוב רוטשילד, בכיר משושלת הבנקאות הידועות באירופה, נפטר בגיל 87, כך הודיעה משפחתו היום.

המשפחה, בהצהרה לסוכנות הידיעות של איגוד העיתונאים בבריטניה, כינתה את רוטשילד "נוכחות בחייהם של אנשים רבים".

הוא היה "איש כספים מוכשר להפליא, אלוף באמנויות ותרבות, משרת ציבור מסור, תומך נלהב במטרות צדקה בישראל ובתרבות היהודית, איש איכות הסביבה נלהב וחבר אהוב, אבא וסבא", מסרה המשפחה.

ג'ייקוב רוטשילד, יליד אנגליה ב-1936, החל את הקריירה שלו בבנק המשפחתי, NM Rothschild & Sons, ב-1963, והמשיך לייסד חברות נוספות.

הוא היה מעורב במיזמים עסקיים רבים, כולל ייסוד קרן ההשקעות RIT Capital Partners, שתמכה במגוון חברות, מקרנות גידור ועד סטארט-אפים בטכנולוגיה נקייה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לו: "הצטערתי מאוד לשמוע על פטירתו של הלורד ג'ייקוב רוטשילד. עם לכתו, אנו נפרדים מאדם דגול שנשא את המורשת ההיסטורית של משפחתו בגאווה ובענווה, ופעל תמיד לרווחת בריטניה, ישראל והקהילות היהודיות בכל רחבי העולם. הפעילות העניפה של יד הנדיב ונדיבותו וחזונו של לורד ג׳ייקוב עמדו בבסיס שתי אבני חן בכתרה של ירושלים - בניין בית המשפט העליון המרשים, ובניינה החדש והיפהפה של הספרייה הלאומית החדשה, שלצערנו לא זכה לראותו".

עוד כתב: "תרומתו של לורד רוטשילד לבריטניה, לישראל ולעולם הייתה רבת חשיבות והשפעה. למרות העצב הרב שמלווה את הפרידה ממנו, במיוחד בימים קשים אלו, נדיבותו וחוכמתו ייזכרו באהבה ובהערכה. לא אשכח את נוכחותו המרשימה במעמדים בהם ציינו, ב-2017, מאה שנים להצהרת בלפור - שנמענה היה, כידוע, ממשפחת רוטשילד - באירועים בבריטניה ובמשכן כנסת ישראל, שמשפחתו לקחה חלק משמעותי גם בהקמתו".

לסיום כתב: "לורד רוטשילד היה חבר קרוב של משפחתי ומיכל ואני שולחים את תנחומינו מעומק הלב למשפחתו, לחבריו, להנהלת קרן יד הנדיב ועובדיה ולכל המוסדות החשובים בישראל שזכו בו כתומך וכידיד".

ג'ייקוב רוטשילד בריטניה נשיא המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד