י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הוא חוזר

התוכנית המתגבשת לקבורתה הסופית של מפלגת 'העבודה'

פוליטיקאי שכבר נפלט מהכנסת מבקש לשוב ולהתמודד על ראשות מפלגת 'העבודה' כחלק ממהלך ארוך טווח שבסופו של דבר ימחק אותה מהמפה הפוליטית

התוכנית המתגבשת לקבורתה הסופית של מפלגת 'העבודה'
יאיר גולן צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

סגן שר הכלכלה בממשלת בנט-לפיד, ח"כ לשעבר יאיר גולן מתכוון להתמודד על ראשות מפלגת 'העבודה' בפריימריז שיתקיימו בעוד שלושה חודשים ב-28.5, לאחר פרישתה של ח"כ מרב מיכאלי מהתפקיד.

ההתמודדות של גולן שנחשב לאחד הקולות הבולטים והבוטים נגד הממשלה והעומד בראשה, הינה חלק ממהלך גדול שלו לנסות לאחד אחר כך תחתיו גם את מפלגת 'מרצ' ונציגים מטעם אנשי מחאת קפלן.

מטעמו של יאיר גולן נמסר: "יש לנו שתי משימות: לפרק את הממשלה הכי מהר שאפשר ולאחד את המחנה.  לצערנו מרב מיכאלי כופה פריימריז פנימיים בעבודה ומתנגדת לאיחוד המחנה.  ניבחר, נאחד תוך כדי ונקים מסגרת פוליטית חדשה שתאחד את כל המחנה הליברל-דמוקרטי תחת מותג חדש".

יצוין כי יאיר גולן התלבט תקופה ארוכה האם לרוץ לראשות 'העבודה', או להשקיף מבחוץ על הפריימריז ולגרוף את ראשות המחנה מבחוץ עם מפלגה משלו. הוא היה בקשר עם רוב הטוענים לכתר וניהל משאים ומתנים מקבילים.

ההחלטה הזו התקבלה השבוע היות וגולן רוצה מנגנון וכסף לריצה ובמפלגת 'העבודה' יש מוסדות מסודרים וכסף להתמודדות. המהלך שלו אולי יציל את השמאל בסופו, אולם יעלים באופן סופי את מפלגת 'העבודה' ההיסטורית שמקימיה הקימו את המדינה.

 

יאיר גולן מפלגת העבודה פריימריז בעבודה מחנה השמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד