כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
חמאס פתח באש

ביזת הים: עזתים שטו לים לאסוף סיוע הומניטרי שצנח למים

צבא ירדן הודיע ​​כי ביצע היום מבצע ענק להצנחת סיוע לתושבי עזה. חלק מהסיוע נפל בים, עזתים נואשים צבאו על החופים בנסיון להשיג מזון. מחבלי חמאס פתחו באש כדי להשתלט על הסיוע

ביזת הים: עזתים שטו לים לאסוף סיוע הומניטרי שצנח למים
מאות עזתים צופים בצניחת הסיוע לתוך המים צילום: צילום מסך

צבא ירדן הודיע היום כי הוציא לפועל מבצע ענק להצנחת סיוע הומניטרי הגדול ביותר שלו מאז שהחל להצניח סיוע הומניטרי במהלך שמתואם עם ישראל.

על פי הודעת הצבא הירדני, במבצע לקחו חלק ארבעה מטוסי תובלה מדגם C-130 הרקולס, אחד המטוסים שייך לצבא צרפת, הירדנים הודיעו כי הוצנחו חבילות סיוע ב-11 מוקדים שונים ברחבי הרצועה מצפונה ועד דרומה.

עוד נמסר מצבא ירדן כי מבצע הצנחת הסיוע נועד לספק סיוע ישירות לאוכלוסייה, עוד נמסר, כי הסיוע נשלח דרך נמל התעופה הבינלאומי אל-עריש במצרים או באמצעות הצנחת סיוע היישר לרצועת עזה.

מאות עזתים צופים בצניחת הסיוע לתוך המים

בתיעודים ברשתות החברתיות נראו אזרחים פלסטינים רבים על שפת הים בניסיון להשיג כמה קופסאות סיוע שהושלכו באמצעות מצנחים וצנחו היישר למים העמוקים, מספר אזרחים שטו לכיוון וניסו לגרור את הסיוע ליבשה, אך חלק ממנו טבע.

הצבא הירדני ציין כי "הצנחת הסיוע נועדה לספק סיוע באופן ישיר לאוכלוסיה העזתית", אולי כדי לעקוף את מחבלי חמאס שמשתלטים על חלק גדול מהסיוע שמוזרם לרצועה. מעדויות של תושבים עזתים בדרום הרצועה, עולה כי אנשי חמאס פתחו באש בעת שהחבילות צנחו כדי להשתלט על הסיוע.

 

 

.

 

חמאס ביזת הים מלחמת חרבות ברזל ירדן צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד