י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
אדריכל הטבח

דיווח: ישראל סוגרת על סינוואר – שמוקף בחטופים

מנהיג חמאס מסתתר בעזה, אך הריגתו מסכנת חטופים, כך אומרים גורמים רשמיים. גורמים ישראלים אמרו שהם סוגרים על יחיא סינוואר, אדריכל פיגועי ה-7 באוקטובר. אך האם מותו יעזור לסיים את המלחמה נתון לוויכוח

דיווח: ישראל סוגרת על סינוואר – שמוקף בחטופים
יחיא סינוואר במנהרה צילום: דובר צה"ל

בצה"ל בטוחים שמנהיג חמאס יחיא סינוואר, אדריכל פיגועי ה-7 באוקטובר, מסתתר בתוך רשת מבוך של מנהרות מתחת לדרום עזה בחאן יונס. אבל הוא מוקף במגנים אנושיים של חטופים כדי להרתיע מבצע ללכוד או להרוג אותו, מה שמסכל את מאמציה של ישראל לפרק את ארגון הטרור ולהביא לסיום המלחמה בת יותר מארבעה חודשים, כך חושף ה'וושינגטון פוסט'.

המבצע הישראלי בעזה לא יכול להסתיים עד שסינוואר ילכד, ייהרג או לא יוכל עוד לנהל את הארגון, אמרו גורמים ישראלים בהווה ובעבר לעיתון. אבל איתור מיקומו של סינוואר לא עשוי להיות קשה טקטית או פוליטית, כמו יציאה למבצע צבאי לנטרלו מבלי להרוג או לפצוע רבים מהחטופים, שלדעתם נמצאים בקרבת מקום, כך לפי גורמי מודיעין וביטחון ישראליים ואמריקאים ואחרים שתיארו את המצב.

על פי ההערכות, סינוואר מסתתר במנהרות מתחת לחאן יונס, העיר בדרום עזה שבה נולד ב-1962. בכירים אמריקאים אמרו שהם מסכימים עם ההערכה הישראלית שסינוואר מסתתר אי שם מתחת לעיר הולדתו והקיף את עצמו בחטופים, פוליסת ביטוח אולטימטיבית.

יחד עם חקירות של מחבלי חמאס שנתפסו, המידע שכוחות צה"ל מצאו מתחת לאדמה סייע להם להבין טוב יותר את נתיבי המנהרות. מנתחי מודיעין אמריקאיים מסייעים בחלק ממיפוי המנהרות, ותורמים טכנולוגיות הממזגות שברי מידע.

הריגת סינוואר תהיה ניצחון אסטרטגי וסמלי ענק לישראל. העיתון דיווח כי כמה בכירים שואלים אם חיסול מנהיג יחיד יקרב את הממשלה ליעד המוצהר של נתניהו להרוס את חמאס לחלוטין, שלפי מבקרים היא מטרה לא מוגדרת ולא מציאותית.

 

מלחמת חרבות ברזל סינוואר חמאס ארצות הברית חאן יונס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד