כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מהלך חדש

המאבק לשימוש לרעה בבינה מלאכותית בבחירות יוצא לדרך

רגע לפני שהבחירות יוצאות אצלנו לדרך, מטא יוצאת במהלך חדש ומקימה צוות מיוחד למאבק במידע כוזב ושימוש לרעה בבינה מלאכותית במערכות בחירות

המאבק לשימוש לרעה בבינה מלאכותית בבחירות יוצא לדרך
אילוסטרציה צילום: unsplash

חברת האם של פייסבוק, מטא, מקימה צוות שמטרתו להילחם בתופעת המידע הכוזב והמטעה ושימוש לרעה בבינה מלאכותית יוצרת בזמן ההולך ומתקרב לבחירות לפרלמנט האירופי שיתקיימו בחודש יוני.

זאת בעקבות חששות לגבי התערבות בבחירות ותוכן מטעה שנוצר על ידי בינה מלאכותית.

הצמיחה המהירה של בינה מלאכותית, אשר יכולה ליצור טקסט, תמונות ווידאו בתגובה לפקודות בשניות ספורות, העלתה חששות שהטכנולוגיה החדשה זו עלולה לשמש להפרעה בבחירות חשובות ברחבי העולם השנה.

בחברת אבטחת המידע ESET מתייחסים להקמת הצוות המיוחד ואומרים כי "שנת הבחירות הגדולה 2024 תביא איתה מגוון רחב של בחירות חשובות ברחבי העולם וגם אצלנו, אפילו ממש מחר. קמפיינים של מידע מטעה המוכנים היטב, יחד עם זמינות רחבה של אפשרויות שימוש בבינה מלאכותית המסוגלים ליצור תוכן אודיו, וידאו ותמונות משכנעים מאוד כבר נמצאים בשימוש על ידי גורמים שונים עם מטרות שונות.

רצונות גאופוליטיים וניסיונות להפרעה, שמגיעים עד לאיום על הדמוקרטיה במהותה, הם לצערנו לא דבר חדש. פלטפורמות של מדיה חברתית מכל סוג, אך בעיקר כמובן פייסבוק, X וטיקטוק, ישחקו תפקיד מרכזי בהפצת תוכן מזויף, אז אמנם זה מאוחר, אבל נקווה שלא מאוחר מדי לזהות ולהילחם באיומים כאלה שנוצרים באופן זדוני. אנו מברכים על היוזמה ומצפים לשמוע יותר על איך היא תעבוד בפועל בהמשך."

AI בינה מלאכותית פייסבוק מטא מערכת בחירות ESET מידע כוזב התערבות בבחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד