י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בחירות בצל מלחמה

מתי יתפרסמו תוצאות האמת? כל מה שצריך לדעת

הבוקר נפתחו ברחבי המדינה  11,727 קלפיות להצבעה ברשויות המקומיות והאזוריות, מתוכן כ-2,788 קלפיות נגישות | ברשימות המועמדים לרשויות המקומיות, למועצות האזוריות ולוועדים המקומיים מתמודדים כ-25,126 מועמדים בכ-3,768 רשימות | בגלל המעטפות הכפולות, הערכות: תוצאות האמת רק בסוף השבוע

מתי יתפרסמו תוצאות האמת? כל מה שצריך לדעת
מצביע בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

בפעם הראשונה בישראל, מתקיימות הבחירות המקומיות בעת מלחמה. 7,215,256 בעלי זכות הצבעה יוכלו להצביע במהלך היום ב-242 רשויות מקומיות ומועצות אזוריות. לרשות הבוחרים יעמדו כ-11,727 קלפיות, מתוכן כ-2,788 קלפיות נגישות וכ-1,400 קלפיות להצבעות מיוחדות.

הצבעת החיילים בסדיר ובמילואים במאות קלפיות צבאיות שהוצבו באזורי הלחימה ובבסיסים החלה כבר בשבוע שעבר ולנוכח הצפי לכמות גדולה במיוחד של מעטפות כפולות שתגענה מהקלפיות המיוחדות, מעריכים במשרד הפנים כי תוצאות האמת יתפרסמו רק בסוף השבוע.

ברשימות המועמדים לרשויות המקומיות, למועצות האזוריות ולוועדים המקומיים מתמודדים כ-25,126 מועמדים בכ-3,768 רשימות. 

בדברי ההכרזה שלו על פתיחת הקלפיות הדגיש משה ארבל, שר הפנים, כי ההליכה היום לַקלפּיות כדי להצביע בבחירות לרשויות המקומיות  הינה  ביטוי מובהק לחוסן של הדמוקרטיה הישראלית, בייחוד בשעת מלחמה. 

לדברי השר: "המחשבות שלנו נתונות לַלוחמינו בחזית. כולנו מייחילם לניצחון על אויבינו, לשחרור חטופינו, להחלמת פצועינו. בו בזמן אנו מקפידים על ההליך הדמוקרטי של בחירת שליחי הציבור – בעיריות, ובמועצות המקומיות והאזוריות. זהו גם מסר נחרץ לאויבינו: הדמוקרטיה שלנו איתנה. הקמנו מדינה לתפארת, ונוסיף לפתח אותה בכל המישורים! הבחירות מתקיימות היום ב-241 רשויות מקומיות. היכולת של האזרח לעצב את פני המרחב הציבורי באזור מגוריו, חשובה מאוד". 

רונן פרץ, מנכ"ל משרד הפנים, קרא לציבור לנצל את יום השבתון להגיע להצביע ולהשפיע וציין כי: "יום השבתון נועד לעודד את הגדלת שיעור ההשתתפות בבחירות.  נוסף על כך הגדלנו משמעותית את מספר הקלפיות ואת הנגישוּת אליהן. הצבנו מאות קלפיות נגישות למוגבלי תנועה, ברחבי המדינה. הסדרנו את אפשרות ההצבעה של עשרות אלפי העובדים במערכת הבחירות, לרבות השוטרים והשוטרות. וגולת הכותרת: יחד עם צה"ל מיקמנו מאות קלפּיות בבסיסי-הקבע, בשטח, בחזיתות המערכה, ואפילו באזורי הלחימה".  

לדברי ריאן גאנם, המפקח על הבחירות במשרד הפנים: "למרות התמשכות המערכה, התאמנו את יום הבחירות למצב המיוחד השורר במדינה, תוך מציאת פתרונות יצירתיים לכל קושי ואתגר. המטרה שלנו היא התנהלות מקצועית, איכותית, יעילה, שקופה ומשתפת.  ב"פורטל הבחירות לרשויות המקומיות" שהעמדנו לרשות הציבור באינטרנט, מוצג מידע מפורט לבוחר בכל נושא, כולל בדיקת זכאות להצבעה, בירור ואיתור מקום הקלפּי. הפורטל גם מפרט את הדרכים ליצירת קשר בשאלות שונות: בטלפון, ב-SMS  וּבווטסאפ." 

המפקח הארצי על הבחירות מציין, כי ספירת הקולות תחל עם סגירת הקלפיות, הערב,  בשעה 22:00 והדגיש כי לנוכח ריבוי המעטפות הכפולות מההצבעות בצה"ל ובבתי החולים, תוצאות האמת הבדוקות צפויות להתפרסם רק לקראת סוף השבוע.  ברשויות שבהן אף אחד מהמועמדים לראשות הרשות לא יקבל יותר מ-40% מהקולות, יתקיים סיבוב בחירות שני ביום ראשון 10.3.24. מועד זה, הוקדם מתוך התחשבות בבוחרים המציינים את הרמדאן.

בחירות מקומיות בחירות מוניציפליות 2023 משרד הפנים קלפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד