כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שנתיים למלחמה

השגריר תקף: "מועצת הביטחון משותקת ואינה יכולה להגן"

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן נאם הלילה בדיון מיוחד במלאת שנתיים למלחמה באוקראינה: "תמיכה באוקראינה היא הדבר המוסרי לעשות בעיקר עבור ישראל שגם חוותה פלישה אלימה ואזרחיה הותקפו, אינכם חשים את הסכנה לערכינו? התעוררו"

השגריר תקף: "מועצת הביטחון משותקת ואינה יכולה להגן"
ארדן מציד את סינוואר עם ילד ונשק צילום: ÜN photo/Evan Schneider

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן נאם הלילה בעצרת הכללית של האו"ם בדיון בנושא שנתיים למלחמה באוקראינה.

השגריר ארדן ביקר את התנהלותה של רוסיה: "במשך השנתיים האחרונות ישראל עמדה לצד העם האוקראיני הן בסיוע בשטח והן בתמיכה כאן באו"ם. זה הדבר המוסרי לעשות במיוחד כשאנו יודעים מה משמעותה של פלישה ותוקפנות, מתקפה על ערינו וחשיפת אזרחינו לירי חסר אבחנה של טילים. לפני שנתיים רוסיה, בזה לריבונות של שכנתה, פלשה לאוקראינה וגרמה לאבדות בחיי אדם".

ארדן המשיך ותקף את האו"ם: "לפני 143 ימים ארגון הטרור הרצחני חמאס בהפרה מוחלטת של הדין הבינלאומי הפר את ריבונותינו פלש לישראל וביצע רצח והרס של כל מה שנקרה בדרכו. אוקראינה וישראל נלחמות היום מלחמה על עתידן ועל קיומן. לרשותם של הכוחות שנגדנו לא עומד רק כוח צבאי אלא יש להם אמצעי נוסף: הם הפכו את האו"ם ומנגנוניו לנשק נגד החופש והחירות. זה מה שנהיה מהאו"ם".

"מועצת הביטחון משותקת ואינה יכולה להגן על מדינה ריבונית מפלישה או אפילו לגנות אותה" אמר ארדן.

ארדן המשיך: "החוצפה של אלו כאן באו"ם שפלשו לשטח של אחרים להטיף למדינת ישראל על ציות למשפט הבינלאומי מוכיחה יותר מהכל כיצד האו"ם הפך למוסד הרסני. רוסיה מארחת השבוע משלחת של חמאס - אותם אלו שאחראים לרצח תינוקות נשים גברים ושריפה של משפחות בחיים. וזו לא הפעם הראשונה. מוסקבה היא בין המקומות היחידים שהחמאס והחות'ים מקבלים בו שטיח אדום".

לסיום אמר: "בזמן שאנו מתכנסים כאן ומשקיעים בדיבורים במקום במעשים, נרקמת לה ברית שהקהילה הבינלאומית נותרת חסרת אונים מולה: הציר המחבר בין המשטר באיראן, ומשטר אסד יחד עם צפון קוריאה וונצואלה הולך ומעמיק. ורוסיה מחזקת איתם את קשריה. זאת בעוד העולם החופשי נותר בצד מפולג. האם אינכם רואים את הסכנה לערכינו?התעוררו".

גלעד ארדן האו"ם מלחמת אוקראינה רוסיה מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד