כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בראש העין ובבית שמש

תיעוד: תלמידי הישיבה ליוו את ראש הקיבוץ שנפטר פתאומי

הלוויה קורעת לב אתמול בראש העין שם ליוו את הגאון רבי אהרן אפללו זצ"ל ראש הקיבוץ בישיבת 'בית הלוי' ומרבני בית המדרש 'ממזרח שמש' בבית שמש שנפטר בפתאומיות באמצע סדר א'. הצלם יהודה פרקוביץ עם תיעוד דומע ממסע הלוויה

תיעוד: תלמידי הישיבה ליוו את ראש הקיבוץ שנפטר פתאומי
הלווית הגר"א אפללו זצ"ל צילום: יהודה פרקוביץ

קהל המונים ובראשם רבנים, תלמידים, ידידים ובני משפחה ליוו אמש יום שני את הגאון רבי אהרן אפללו זצ"ל מראשי ישיבת 'בית הלוי' בראש העין שנפטר בפתאומיות בגיל 55 באמצע סדר א' בישיבה.

מסע הלוויה יצא מקרית הישיבה בראש העין, מסע הלוויה נפתח באמירת פרקי תהילים בהתעוררות עצומה על ידי בני הישיבה שנאמרו פסוק בפסוק על ידי ראש הישיבה הגאון רבי שר שלום יחיא.

את משא ההספדים פתח נשיא הישיבה הגאון הצדיק רבי אבנר עפג'ין שביכה את האבידה הקשה לישיבה ולתלמידים, ונשא דברים על המיוחדות והמסירות שלו לכל בחור ובחור מיום הקמת הישיבה למעלה מעשור.

כמו כן ספד ידידו ראש הישיבה הגאון רבי שר שלום יחיא ואמר אבל כבד לכולנו בני הישיבה, הוא היה זקן החבורה והיווה משענת לכולנו, לצוות ולאלפי התלמידים ושומעי לקחו במהלך השנים אשר תורת רבם בקרבם, ורבים מהם מרביצי תורה נכבדים בכל קצווי ארץ.

לאחר מכן ספד ראש הישיבה הגאון רבי ערן חבה על החיסרון הגדול שנהיה ועל כך שיש לו את הזכויות בעולם הישיבות על ייסודו בכל כח של המושג "סדר חלבי" בלילות שבת הארוכים של החורף.

לאחר מכן קונן בבכי ידידו הגאון רבי יניב ביטון ר"מ בישיבה וראש הישיבה לצעירים בבית שמש על הקשר החזק שהיה לו בחברותא קרובה עם ראש ישיבת מיר הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל שקירב אותו מאוד ביודעו כי ממנו תצא תורה.

משגיח הישיבה הגאון רבי איתיאל עזרא שחתם את שורת ההספדים על החלל העצום שנוצר והדמות האבהית שהאמין בכל בחור ובחור ולא ויתר על אף אחד לאחר אמירת הקדיש יצא מסע הלוויה מהיכל הישיבה לקהילת 'מזרח שמש' בבית שמש שכיהן שם ברבנות במשך שנים רבות שם ספדו לו בניו, ראש ישיבת 'רמת אשכול' הגאון רבי שלום בן נעים, ידידו הגאון רבי אריאל יזדי, וכן הגבאי ומייסד ביהכנ"ס סגן שר החקלאות משה אבוטבול והמועמד לראשות העיר.

משם המשיכה מסע ההלוויה לבית החיים בבית שמש כשהמוני בני תורה ותלמידים ובני משפחה מלווים את מיטת רבם הנערץ בדרכו האחרונה. 

הרב אהרן אפללו בית הלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד