י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אין התקדמות

בחמאס ובישראל הופתעו מאמירתו של הנשיא ביידן: "לא תואמת את המצב בשטח"

באל-ג'זירה דיווחו על מתווה לשחרור 400 מחבלים מהכלא בישראל תמורת 40 חטופים וחזרה הדרגתית של תושבים לצפון הרצועה. ביידן אמר אתמול: "התקווה שלי היא שביום שני הקרוב תהיה לנו הפסקת אש". בחמאס הגיבו: "האמירה מוקדמת מדי"

בחמאס ובישראל הופתעו מאמירתו של הנשיא ביידן: "לא תואמת את המצב בשטח"
הנשיא ג'ו ביידן בישראל צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

דובר משרד החוץ של קטאר, מאג'ד אלאנסארי, טען כי "בנוגע למאמצי התיווך כעת יש כמו שאמרנו בעבר התפתחויות רבות שחלו בהקשר הזה. אין לנו דבר מה ספציפי להודיע עליו היום אנחנו אופטימיים בלי ספק לאור המשך השיח בין הצדדים וחילופי הרעיונות אבל כרגע אין התפתחות מיוחדת שאפשר להודיע עליו", כך דיוח עומרי חיים בכאן חדשות.

דבריו מגיעים לאחר שמוקדם יותר, גורם בחמאס אמר לרויטרס בתגובה לאמירתו של הנשיא ביידן כי הוא מקווה שתהיה הפסקת אש בשבוע הבא, כי "האמירה מוקדמת מדי, ואינה תואמת את המצב בשטח". עוד הוסיף אותו גורם כי "ישנם עדיין פערים גדולים שיש לגשר עליהם טרם הפסקת אש".

כזכור אתמול אמרו מקורות לאל-ג'זירה כי ישראל הסכימה לשחרור 400 אסירים פלסטיניים, בהם כמה אסירים "כבדים": "שחרור מצד ישראל של 400 אסירים יענה בשחרור 40 ישראלים מהנשים והזקנים", נכתב.

לפי הדיווח ישראל התנתה חזרה הדרגתית של תושבים פלסטינים לצפון הרצועה להוציא את אלה שבגיל "שירות צבאי".

גורם ישראלי אמר ל-CNN כי בישראל הופתעו מהאופטימיות של הנשיא ביידן בנוגע להפסקת האש, אך הביע תקווה שעסקה קרובה אכן תביא לשחרורם של 40 חטופים. עוד דווח מפי גורמים בממשל האמריקני, כי נראה שחמאס אכן מרכך את עמדותיו בנוגע להפסקת האש, בייחוד בנוגע לסוגיית הנסיגה הכוללת של צה"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול בריאיון לרשת CBS האמריקנית על המגעים לעסקה לשחרור חטופים: "אנחנו פועלים לעסקה, אבל לא יכול לומר אם נשיג אותה".

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית חמאס קטאר חטופים ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד