כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
משחקים באש

יוניפי"ל: ההסלמה בצפון עלולה לסכן פתרון מדיני

תושבי הגליל העליון התעוררו לבוקר של רקטות לאחר שכ-40 רקטות שוגרו מדרום לבנון | אמש, לראשונה מאז 2006, צה"ל תקף באזור העיר בעלבכ

יוניפי"ל: ההסלמה בצפון עלולה לסכן פתרון מדיני
חיילי האו"ם בצפון צילום: הדס פרוש, פלאש 90

כוחות יוניפי"ל שמוצבים בדרום לבנון בהתאם להחלטה 1701 של האו"ם שהביאה לתום מלחת לבנון השניה בשנת 2006 ותפקידם לשמור על השקט, אומרים כי ההסלמה בימים האחרונים בקרבות בין ישראל לחיזבאללה עלולה לסכן את האפשרות העתידית להביא לפתרון מדיני בין הצדדים.

בסוכנות הידיעות 'רויטרס' פורסם כי הכוח הבין לאומי קורא לצדדים "לעצור את פעולות העוינות בניסיון למנוע הסלמה נוספת". כמו כן הוא קרא "לשמור על ביטחון תושבי האזור".

כזכור, הבוקר (שלישי) אזעקות המתריעות על ירי טילים הופעלו בסאסא, צבעון, ספסופה ובדוב"ב שבגליל העליון ובמרום הגליל. תחנת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה" דיווחה כי במטח "שוגרו כ-40 רקטות מדרום לבנון". אמש לראשונה מאז 2006 צה"ל תקף באזור העיר בעלבכ בלבנון.

סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם צוטט בכלי תקשורת לאחר שאמר בראיון כי  "העימות שלנו עם ישראל בדרום לבנון הוא אינטרס של עזה ושל לבנון, כדי שהאויב יידע שאם הוא חושב על שלב שני שבו יגיע תורנו, אז אנחנו ערוכים מאוד להתמודד עם האתגר, יהיה המחיר אשר יהיה. רק כלי נשק והתנגדות יכולים להרתיע את ישראל וזו הדרך שבחרנו".

יוניפי"ל לבנון חיזבאללה תקיפה בצפון שיגורים לגליל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד