כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מבית שיח סוד

אלפי הורים לילדים מיוחדים בוועידה השנתית 'לגדלם'

עוצמה שעוד לא הייתה: אלפי הורים לילדים מיוחדים בנוכחות רבנים וראשי ישיבות, בוועידה השנתית 'לגדלם' מבית שיח סוד בבנייני האומה. במהלך האירוע שמעו דברי חיזוק חוצבי להבות מפי הרה"צ ר' אלימלך בידרמן שליט"א

אלפי הורים לילדים מיוחדים בוועידה השנתית 'לגדלם'
הוועידה השנתית 'לגדלם' צילום: חיים טוויטו

בהתרגשות שוברת שיאים ובכינוס ראשון מסוגו התכנסו אלפי הורים ובני משפחה באולמי טדי בבנייני האומה לוועידה פורצת דרך, המגישה תוכן נדיר בחשיפה ראשונית להורים לילדים מיוחדים. הרב שמעון לוי, מנכ"ל שיח סוד: "מי שנכנס היום בשערי האולם הזה יצא בן אדם אחר, חדש"

חיים טוויטוהוועידה השנתית 'לגדלם'צילום: חיים טוויטו

במוצאי שבת פרשת תצווה הגיעו אלפי איש להתכנס יחד לצבור כוחות להתמודדות וצמיחה משפחתית, בנוכחות עשרות רבנים וראשי ישיבות. נשאו דברי ברכה באירוע, וחלקו מניסיונם האישי הגאון ר' מיכל זילבר שליט"א, הרה"צ ר' יעקב מאיר שכטר שליט"א, הרב ישראל מאיר דרוק רה"י תפארת ישראל שליט"א, כ"ק האדמו"ר מזוטשקא שליט"א, הר"הצ ר' יצחק משה ארלנגר שליט"א הרה"ג ר' ברוך סלובייצ'יק שליט"א.

חיים טוויטוהוועידה השנתית 'לגדלם'צילום: חיים טוויטו

יוסי רוזנבוים: "התואר המרכזי שלי, בפרט אחרי הערב הזה: אני אח גאה מאוד של שמשי שנמצא במסגרות שיח סוד", כך שיתף במהלך פאנל שהתקיים באירוע ולא הותיר עין יבשה בקהל. הורים ובני משפחה לילדים מיוחדים חשפו בפעם הראשונה את סיפורם וההתמודדויות היום יומיות שלהם בחיק המשפחה. בדברים כנים וישירים, ללא הצטעצעויות, הרחיבו המשתתפים בפאנל ושיתפו את הקהל בחוויות נוגעות ואמיתיות שנתנו כוח וכלים לכל הקהל שישב והאזין ברתק לכל מילה".

"אנו עדיין תחת הרושם המדהים של הוועידה" כך כתב הרב ו' במכתבו לאחר האירוע, "השילוב של רגש וחיזוק שהיה שם והכוחות שאנו כהורים קיבלנו זה משהו שאין לתאר ולשער" סיים.

להנהלת הארגון הגיעו עשרות מכתבים נוספים מייד לאחר האירוע המבקשים סבב נוסף של הוועידה ומודים שמחוזקים בכזו רמה לא היו יכולים לצאת משום מקום אחר.

חיים טוויטוהוועידה השנתית 'לגדלם'צילום: חיים טוויטו

במהלך האירוע שמעו דברי חיזוק חוצבי להבות מפי הרה"צ ר' אלימלך בידרמן שליט"א שבין היתר אמר: "אסתר המלכה עברה קשיים, נשארה לבד, היה נראה לה מצב גרוע ביותר, אבל הסוף היה שהיא, ורק היא נהייתה מלכה על 127 מדינות. היא ורק היא ביטלתי את הגזירה הקשה והנוראה מעל כל היהודים, את זה ביקשה אתר שיכתבו לדורות. תכתבו לדורות שכשלאדם נראה שהוא עובר קשיים, שיידע שהקב"ה פונה אליו ואומר לו: אני עושה אותך לבן אדם הכי גדול בעולם. אני מגדל אותך. את זה ביקשה אסתר המלכה שיכתבו לדורות".

חיים טוויטוהוועידה השנתית 'לגדלם'צילום: חיים טוויטו

"אלו רגעים שאתה מבין שרק תפילות יכולות להוציא אותך מהמקום הזה"

אבי איצקוביץ, קצין מבצעים בפלוגת גבעתי, הגיע להודות באופן אישי על התפילות הרבות שנערכו בכל מסגרות שיח סוד ליציאתו בחיים ובבריאות מהחזית הבוערת. איצקוביץ פנה לקהל הרב שמילא את האולם: "התפילות שלכם הורגשו בחזית, אני מודה לכם ולהקב"ה שהחזיר אותי הביתה בבריאות ומבקש ממכם להמשיך ולהתפלל להצלחת המערכה כולה".

חיים טוויטוהוועידה השנתית 'לגדלם'צילום: חיים טוויטו

את הפקת הענק שהמחישה את המסע התיעודי של התפתחות עולם החינוך המיוחד החרדי איש מבין משתתפי הוועידה לא ישכח. החסר העמוק שהיה קיים, המנזרים ששימשו מחסה לילדים מיוחדים – ואת דרך ההתפתחות והגדילה למעצמה של ממש כיום בציבור החרדי בסייעתא דשמיא. משתתפי הוועידה נחשפו גם לתיעוד משפחתי נוגע ואישי של משפחת רוטמן על דרך צמיחה משפחתית מתוך ההתמודדות ועל שותפות ואחוות אחים אמיתית, כשכל זה בהפקת וידאו ראשונית מסוגה.

אבא של ב' מהמרכז שהגיע במיוחד במוצאי שבת לוועידה שיתף: "לחוות אירועים מיוחדים יש הרבה הזדמנויות. אבל לשמוע את ההורים ואת המסרים העוצמתיים שמי כמונו כהורים יודעים בכמה עמל הם נחצבו, את זה אין בשום מקום ושום הזדמנות בעולם לשמוע בכזו עוצמה כפי שהורגש הערב. תודה!"

חיים טוויטוהוועידה השנתית 'לגדלם'צילום: חיים טוויטו

על החלק האומנותי באירוע היה גדול הזמר החסידי אברהם פריד, שברוב רגש וקשר חם ואמיתי עם תלמידי מסגרות שיח סוד הזמין את מקהלת שיר מיוחד לעלות לבמה, ואף שר דואט מטלטל יחד עם תלמיד ישיבה מבית שיח סוד.

חיים טוויטוהוועידה השנתית 'לגדלם'צילום: חיים טוויטו

הרב שמעון לוי, מנכ"ל המוסדות סיכם את האירוע מתוך התרגשות אמיתית ואמר: "אבא ז"ל זרע מתוך אמונה גדולה בקב"ה, בקשיים גדולים, ואנו מקבלים את פירות האמונה. כתוב בישעיהו פרק ט' "העם ההולכים בחשך ראו אור גדול". אבא הלך בחושך ואנו רואים כבר את האור. אני רוצה לשתף שבעזרת ה' אנחנו הולכים לחולל מהפכה -  ברמה הטכנולוגית עם כלים מקצועיים למען הצלחת התלמידים של החינוך המיוחד בציבור החרדי: למשל בהקמת מבנה ענק בעיר בית שמש. המבנה ייבנה עם מיטב הטכנולוגיות, תוך יצירת תחושה ביתית וחמימה. יהיו בו מחלקות רבות, חדרים מיוחדים, בריכה, חדר כושר, בית כנסת, אולם אירועים, מפעלי תעשייה ורווחה ועוד. וזה רק ההתחלה".

שיח סוד לגדלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד