י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גם הסבא נרצח

נתניהו בניחום אבלים אצל משפחתו של הלוחם שנפל: "אנחנו לא נוותר"

ראש הממשלה נתניהו הגיע לניחום אבלים אצל משפחתו של הלוחם נריה בלטה הי"ד ואמר: "אנחנו לא נוותר עד שנשיג את הניצחון המוחלט על אויבינו". האב רחמים בלטה: "הדרך שלנו לניצחון זה למחוק את החמאס. לא איבדנו את הבן שלנו לשווא"

נתניהו בניחום אבלים אצל משפחתו של הלוחם שנפל: "אנחנו לא נוותר"
נתניהו עם אביו של החייל צילום: חיים צח / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו ערכו היום ניחום אבלים בשבי שומרון אצל משפחת בלטה, שבנם נריה בלטה הי"ד, נפל בשבת האחרונה בקרב בדרום רצועת עזה.

ראש הממשלה ורעייתו שמעו מהוריו ואחיו על אישיותו של נריה וכיצד היה נחוש לתרום למדינה. רה"מ נתניהו אמר לבני המשפחה כי האובדן הוא גדול וכי עם ישראל מחבק ומחזק אותם. הגב' נתניהו אמרה כי ניתן להבין רק מהזמן הקצר של ביקורם שמדובר היה בצעיר יוצא דופן. 

רה"מ נתניהו אמר: "אני רוצה לחזק אתכם גם בידיעה שאנחנו לא נוותר עד שנשיג את הניצחון המוחלט על אויבינו. זהו כלל להמשך החיים שלנו, זה מה שנריה נפל עבורו וזה גם מה שיקרה". 

האב רחמים בלטה, עובד במשרד רה"מ באגף הגיור, אמר לראש הממשלה: "העם שלנו חזק והדרך שלנו לניצחון זה למחוק את החמאס. איבדנו ילד - אבל לא לשווא". 

בני המשפחה ביקשו מראש הממשלה להנציח את נפילת בנם בתקומת הארץ. רה"מ השיב כי אחת השכונות בהתפתחות היישוב שבי שומרון צריכה להיקרא על שמו של נריה.

סמ"ר נריה בלטה, בן 21 משבי שומרון, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. הותיר אחריו הורים וחמישה אחים ואחיות. הוריו, רחמים ובת שבע, עלו מאתיופיה לשומרון כחלק מקבוצה ציונית. הוא נולד בארץ, השני מבין שישה אחים. אחיו הבכור משרת גם הוא בעזה ואביו רחמים גוייס בצו 8.

הוריו של נריה סיפרו לראש הממשלה על בנם נריה, על הרצון שלו להלחם למען מדינת ישראל וההתנדבות בחוות בכל רחבי יהודה ושומרון.  

אביו רחמים אמר לראש הממשלה: "נודע לנו במוצא"ש על נפילתו של בננו, נריה אוהב ארץ ישראל, למד בבית הספר רגבים. הילדים שלי אוהבי הארץ. נריה היה חקלאי, בכל הזדמנות היה יוצא לחוות חקלאיות ועזר להן, כל חקלאי שהיה צריך כוחות, נריה הלך עם החברים שלו ועזר. היה מחובר לקרקע, לאדמה, לארץ ישראל, כמו סבא שלו וכמו ההורים שלו, ציוניים, גיבורים, לוחמים. אנחנו 22 שנה גרים בשומרון, נריה נולד בשומרון,  אנחנו הגענו להתיישב כאן מתוך ידיעה שהמקום שלנו. בהזדמנות הזאת אני רוצה לבקש מראש הממשלה, הבן שלנו הוא הרוג מלכות, אהב את הארץ ואת האדמה, את ארץ התנ"ך. אנחנו רוצים בע"ה שהמוות הזה שהשפילו אותנו ב-7 באוקטובר שהניצחון שלנו יהיה שאנחנו ניטע, נזרע ונחרוש את הארץ הזאת.  ואנחנו מבקשים להקים ישוב לזכרו של בננו נריה, הלוחם, הגיבור הסתער על מחבלים, היה מפקד צוות. לא ישברו את הרוח שלנו, את הנשמה היהודית". 

דביר אחיו הבכור של נריה, מ"פ המשרת בעזה הוסיף: "נריה היה בנאדם של הארץ הזו. בחופשים הגדולים הוא היה מתנדב ונותן מעצמו כל הזמן בשביל אחרים ואנחנו רוצים לתת בשבילו. לנריה היה חלום אחד ואנחנו רוצים להגשים אותו, להקים ישוב, בסוף כמות האובדן עצומה, מלחמה ארוכה, אנחנו נמשיך לספוג.אנחנו יודעים שזה מה שהוא היה רוצה. זה העוגן שאנחנו יכולים להאחז. הישוב לא חייב להיות על שמו והוא יכול להיות בכל מקום בארץ, בצפון, בשומרון, בעוטף או בבקעה אבל אנחנו מבקשים שיקום ישוב לזכרו. זה מה שהוא היה רוצה".
 
אמו בת שבע אמרה לראש הממשלה: "תודה שהגעתם. מה שבאמת יבטא את המהות של נריה זה מה שהם ביקשו. להקים ישוב לזכרו, אני מאמינה שיש לך את העוז לאפשר שיבנה ישוב ראוי". 

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר: "המשפחה האצילית הזו וכל עם ישראל אתכם, אנחנו סומכים עליכם שתובילו אותנו לניצחון ולא לעצור עד שננצח את הנאצים הברברים האלה, העם מאחוריכם, כמו המשפחה הזו שאין כמוה, כשרואים אותם מבינים איך יצא להם בן כזה. כולנו הכרנו אותו מאז שהיה תינוק. אני מבקש בשם כל תושבי השומרון קודם כל להביע את הערצה לאנשים האדירים האלה, לבת שבע, לרחמים, אני חושב שכשרואים את המשפחה האצילה הזאת, בזמן שהם אבלים על נפילת בנם הם עוסקים וחושבים על עם ישראל, הם מבקשים ממך. תן את המענה הצבאי להשמיד את האויב הברברי הזה מהחמאס, וגם לתת מענה התיישבותי בעוד שנתיים, כשעם ישראל ינצח, המבחן הסופי יהיה כמה יהודים יגורו בעוטף עזה, כמה יהודים יגורו ביהודה ושומרון, כמה יהודים יגורו בגבול הצפון ובכל אזורי הספר, אנחנו בהתיישבות, יחד עם המשפחה האצילה הזאת משפחת בלטה, סומכים עליכם שגם תקימו ישוב לזכרו, וגם תקימו ישובים. לכל יוזמה התישבותית שלכם אנחנו חיילים שלכם. אנחנו ננצח יחד עם האנשים האצילים האלה".

ראש הממשלה ניחם את המשפחה ואמר: "הסבא נרצח בדרך מסודאן בדרך מאתיופיה, והנכד נפל על ההגנה על ציון ועל ארץ ישראל. זה ממחיש את האמירה שארץ ישראל נקנית ביסורים. יש לנו מדינה משלנו, ארץ שלנו, צבא שלנו. אני רואה אותו, עלם חמודות, זה הלם לאבד אדם כזה, שחייו נגדעים בגיל 21 זה קשה. אני יודע שצריך הרבה כוחות כדי להתגבר על האובדן. אנחנו כולנו שותפים בהכחדת האויבים שלנו והעמקת השורשים שלנו".

ראש הממשלה פנה לראש מועצת שומרון ואמר לו: "הישוב הזה הוא פורח ומתפתח, זה מחמם את הלב, יהיו כאן עוד שכונות, ואחת השכונות תקרא על שמו של נריה". עוד הוסיף ראש הממשלה: "אני רוצה גם לחבק אתכם וגם לחזק אתכם, אנחנו לא נוותר עד שנשיג את הניצחון המוחלט על האויבים. וזה מה שנריה נפל עבורו וזה מה שיקרה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו חמאס ניחום אבלים נריה בלטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד