י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אחרי המתקפה

נתניהו משיב לביידן: "82% מהציבור האמריקני תומך בישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן שהזהיר כי אם ממשלת ישראל תמשיך בדרכה הנוכחית. "היום התפרסם בארצות הברית סקר הווארד-האריס, שמראה ש-82% מהציבור האמריקני תומך בישראל", אמר

נתניהו משיב לביידן: "82% מהציבור האמריקני תומך בישראל"
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: מתוך הסרטון

ראש הממשלה בנימין נתניהו משיב הערב (שלישי) לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן שהזהיר כי אם ממשלת ישראל תמשיך בדרכה הנוכחית - היא תאבד את תמיכת העולם. 

נתניהו אמר: "מתחילת המלחמה אני מוביל מערכה מדינית שתכליתה לבלום את הלחצים שנועדו לסיים את המלחמה טרם זמנה, ומנגד גם להשיג תמיכה בישראל".

נתניהו הוסיף: "יש לנו הצלחות לא מבוטלות בתחום הזה, משום שהיום מתפרסם בארצות הברית סקר הווארד-האריס, שמראה ש-82% מהציבור האמריקני תומך בישראל.

כלומר ארבעה מתוך חמישה אזרחים בארצות הברית תומכים בישראל ולא בחמאס. זה נותן לנו עוד משני כוח להמשיך במערכה עד לניצחון המוחלט", כך נתניהו.

כזכור, בריאיון שהעניק לתוכנית הלייט-נייט של סת' מאיירס, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הזהיר כי אם ממשלת ישראל תמשיך בדרכה הנוכחית - היא תאבד את תמיכת העולם. 

"לישראל הייתה תמיכה נרחבת ביותר מצד רוב מוחלט של המדינות. אם היא תמשיך כך, עם הממשלה השמרנית כל כך שלה – בן גביר ואחרים – הם יאבדו תמיכה משאר העולם. וזה לא האינטרס שלהם", אמר. 

ביידן ציין כי הפסקת אש במלחמה בעזה עשויה לקדם את פתרון שתי המדינות. "זה נותן לנו זמן להתחיל לזוז לכיוון שהרבה מדינות ערביות מוכנות לנוע בו – למשל סעודיה מוכנה להכיר בישראל. ירדן, מצרים, יש 6 מדינות אחרות. עבדתי עם קטאר", אמר. 

"השורה התחתונה היא שהדרך היחידה שבה ישראל תשרוד בסופו של דבר – ואני קיבלתי ביקורת על כך שאמרתי שלא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני. אני ציוני – אבל הנה העניין: הם גם צריכים לנצל את ההזמנות לשלום וביטחון לישראלים וגם לפלסטינים, שחמאס מנצל אותם".

ביידן הוסיף: "יש תהליך שמתנהל כעת, ואני חושב שאם נשיג את הפסקת האש הזמנית נוכל להתקדם לכיוון שבו נוכל לשנות את הדינמיקה – לא יהיה לנו מיד פתרון שתי מדינות, אלא תהליך להגעה לפתרון שתי המדינות, תהליך להבטחת ביטחון ישראל והעצמאות של הפלסטינים".

בנימין נתניהו ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד