א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מעבר כרם שלום

500 משאיות סיוע ממתינות בצד העזתי ולא זזות

סגן שגריר ישראל לאו"ם יונתן מילר נאם במועצת הביטחון בדיון על ביטחון המזון בעזה: "בימים אלו ממתינות 500 משאיות סיוע בצד העזתי של מעבר כרם שלום. כיצד ייתכן שישראל מואשמת במצב שהוא תוצאה של כישלון מוחלט של האו"ם? בעוד שישראל מאפשרת כניסה של סיוע הומניטארי לעזה, חמאס ממשיך להחזיק ב 134 חטופים נשים ילדים ומבוגרים וטרם התכנס באו״ם דיון אחד על מצבם"

 500 משאיות סיוע ממתינות בצד העזתי ולא זזות
מעבר כרם שלום צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

סגן שגריר ישראל לאו"ם נאם הלילה בדיון של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא ביטחון המזון בעזה והשיב לטענות כלפי ישראל בדבר הרעבה של האוכלוסייה בעזה: "מאז הטבח הברברי שביצע חמאס ב-7.10 ישראל אפשרה הכנסת 254,000 טון של סיוע הומניטארי כמו מים וציוד ורפואי ו-165,000 טון של מזון. 83% מהבקשות לתנועה והעברת סיוע לרצוע אושרו ורק 16% מהן סורבו עקב סיכון ממשי שהסיוע ייפול לידיו של חמאס. בימים אלו ממתינות 500 משאיות סיוע בצד העזתי של מעבר כרם שלום. היכן כל ארגוני הסיוע של האו"ם? כיצד ייתכן שישראל מואשמת במצב שהוא תוצאה של כישלון מוחלט של האו"ם?".

עוד אמר סגן השגריר מילר: "הטיעונים שנשמעו בדיון זה מטרתם להסיט את תשומת הלב מכישלון האו"ם בניהול חלוקת הסיוע בעזה ומשרתים את התעמולה והשקרים שמפיץ חמאס. האו"ם מסרב להכיר בביזה ובגניבה של הסיוע ההומניטארי מצד חמאס שתוקף באופן קבוע מסדרונות הומניטאריים, צינורות מים ותשתיות תקשורת. חמאס מונע את העברת הסיוע לאוכלוסייה בעזה ולא כונס על כך דיון אחד במועצה הזו. ישראל הזהירה במשך שנים מפני פעולות הטרור של החמאס בעזה אולם כל התרעותינו נענו בהתעלמות מצד הקהילה הבינלאומית".

לסיום אמר: "בל נשכח, בעוד הסיוע ההומניטארי נכנס לעזה, 134 חטופים נשים ילדים ומבוגרים עדיין מוחזקים בידי חמאס. מועצת הביטחון של האו"ם לא מכנסת דיון אחד גם בנושא מצב החטופים הישראלים המוחזקים במנהרות הטרור של חמאס. זו חרפה".

מלחמת חרבות ברזל סיוע הומניטרי יונתן מילר האו"ם חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד