י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מועמד לפיד הודח

"משפשפים עיניים": בגור חוגגים ניצחון מתוק בערד

עם מועמד מטעמם שנבחר לראשות העיר ורוב קואליציוני מובהק: אחרי עשורים של רדיפה חסידות גור הביסה את מתנגדיה בערד • השר גולדקנופף ובכירי החסידות חגגו בעיר • צפו בתיעודים מהחגיגות

"משפשפים עיניים": בגור חוגגים ניצחון מתוק בערד
גולדקנופף והחסידים רוקדים בערד צילום: שלומי טריכטר

בסערת הבחירות המקומיות התמודדה חסידות גור בחזיתות רבות, אך נראה שדווקא זו שהייתה הכי שקטה בחודשים האחרונים הניבה את הניצחון המתוק והמובהק ביותר.

העיר ערד שידעה היסטוריה ארוכה של מאבקים בין קהילת גור המקומית לראש העיר מיש עתיד בעשור האחרון ניסן בן חמו בחרה במהלך חסר תקדים בפוליטיקה החרדית  שכלל אסטרטגיה מחושבת של מועמדים לראשות ורשימות למועצה והתנהלות כללית שקטה מאוד.

התוצאה מדברת בעד עצמה: המועמד שחסידות גור הביאה לעיר, יאיר מעיין, זכה ברוב מוחץ של 49%, בעוד הרשימה למועצה של אגודת ישראל עלתה מ-4 בשותפות עם סיעת חי ל-5 בעוד סיעת חי הדתית התמודדה בנפרד והכניסה מנדט, יחד 6 מתוך 15 מושבים וכך יחד עם מפלגת הליכוד של מעיין שזכתה בשני מנדטים ניתן להקים קואליציה מיידית בטוחה.

בחסידות גור מדברים במונחים של היסטוריה. "אנחנו משפשפים עיניים ולא מאמינים" מספרים חסידים מכל הארץ ל'בחדרי חרדים'. תימוכין לכך ניתן לראות בבחירה של השר יצחק גולדקנופף לשהות בשעת המדגמים דווקא בעיר ערד, שם נעמד לריקוד של שמחה עם הרמ"ט מוטי בבצ'יק ואיש העסקים אברהם מרדכי ברגר מבית שמש שמוגדר כאדריכל הניצחון.

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר הבוקר לאחר ההפסד: "מברך את ניסן בן חמו על דרך ארוכה וחשובה שעשה למען העיר ערד".

ניסן בן חמו חסידות גור ערד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד