י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לא מחויב"

זועמים על תמיכה בישראל: הצבעת מחאה נגד ביידן

הנשיא ביידן זכה הלילה בפריימריז הדמוקרטי של מישיגן, אך התמודד עם אתגר מצד הבוחרים שבחרו בהצבעה ב"לא מחויב" כדי למחות על תמיכתו בישראל. כאשר עשרות אלפים הצביעו "לא מחויב"

זועמים על תמיכה בישראל: הצבעת מחאה נגד ביידן
הנשיא ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמנם ניצח בפריימריז במישיגן הלילה, אך התמודד עם הצבעת מחאה בפריימריז, שם רבים בקהילה הערבית והמוסלמית הגדולה הענישו אותו בשל "תמיכה בלתי מסויגת של הממשל במתקפה של ישראל בעזה".

ארגונים ערביים ומוסלמיים קראו לבוחרים הדמוקרטים להגיע לקלפיות, ובמקום להצביע לביידן לבחור באפשרות "לא מחויב", כתמרור אזהרה לקראת הבחירות לנשיאות בנובמבר, ואכן עשרות אלפים הצביעו "לא מחויב". בשנת 2020 זכה ביידן במדינה בכ-154,000 קולות.

יש לציין כי הפריימריז הדמוקרטיים לפרוטוקול בלבד: מול ביידן לא מתמודד שום מועמד רציני, והוא צפוי להתמודד בנובמבר מול הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שבדרך לניצחון בפריימריז הרפובליקניים מול ניקי היילי.

"התנועה שלנו מנצחת הלילה ועלתה באופן מסיבי על הציפיות שלנו", אמרה ליילה אלבד, מנהלת הקמפיין של "הקשיבו למישיגן" ואחותה של חברת הקונגרס האנטישמית ממוצא פלסטיני ראשידה טלאיב, בהצהרה הלילה. "עשרות אלפי דמוקרטים במישיגן, שרבים מהם הצביעו עבור ביידן ב-2020, אינם מחויבים לבחירתו מחדש עקב המלחמה בעזה".

היא הוסיפה: "אנחנו לא רוצים את נשיאות טראמפ, אבל ביידן העמיד את נתניהו לפני הדמוקרטיה האמריקאית. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לשלם את החשבון על התעלמות בחיי פלסטינים בנובמבר".

המועמד שינצח במישיגן בנובמבר יזכה ב-15 אלקטורים, מספר שיכול להכריע את הבחירות, מדובר ב"מדינה מתנדנדת" והמועמדים נלחמים בה על כל קול. בבחירות ב-2020, ניצח ביידן במישיגן בפער של 2.8%, וסקרים מהחודשים האחרונים הראו שהוא נמצא שם בפיגור אחרי טראמפ.

 

 

דונלד טראמפ הנשיא ביידן בחירות בארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד