ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
לו"ז פוליטי שונה

הניו יורק טיימס: "נתניהו רוצה את המשך המלחמה, ביידן רוצה את סיומה"

המנהיגים ביידן ונתניהו נמצאים בלוחות זמנים פוליטיים שונים ביחס למלחמה בעזה. בעוד ביידן רוצה את סיום המלחמה, נתניהו רוצה להאריך אותה בתקווה שבנובמבר הקרוב יהיה נשיא אחר בבית הלבן, כך מדווח הניו יורק טיימס

הניו יורק טיימס: "נתניהו רוצה את המשך המלחמה, ביידן רוצה את סיומה"
בנימין נתניהו וג'ו ביידן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי לנתניהו יש אינטרס להאריך את המלחמה נגד חמאס כדי לדחות את יום הקמת ועדת החקירה על אי מניעת הפיגועים ב-7 באוקטובר. לביידן יש תמריץ רב עוצמה לסיים את המלחמה בהקדם האפשרי כדי להפיג את הכעס באגף השמאלי של מפלגתו לפני מסע הבחירות שייערך בנובמבר הקרוב.

יחד עם זאת, לכל אחד יש סיבה לחשוב שהוא עדיין עשוי לקבל עסקה טובה יותר אם השני יאבד את תפקידו. יועציו של ביידן מודעים היטב לכך שממשלת נתניהו עלולה ליפול בתגובה ל-7 באוקטובר, בעוד נתניהו, עשוי להעדיף למשוך זמן עד נובמבר במקרה שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ ישוב לבית הלבן.

"זה הוגן לחלוטין לומר שביידן וביבי נמצאים בלוחות זמנים פוליטיים שונים ביחס למלחמה בעזה - ואני חושב שזה חלק יותר ויותר משמעותי מהמשוואה", אמר פרנק לוונשטיין, לשעבר שליח מיוחד לשלום במזרח התיכון תחת הנשיא ברק אובמה.

לנתניהו יש אינטרס להפריד את ביידן מהקואליציה הפוליטית שלו. "ביבי עשוי אפילו להרוויח על ידי תקיעת טריז בין ביידן לקהילה הערבית-אמריקאית" אמר לוונשטיין, לוחות הזמנים של ביידן ונתניהו עומדים בפני התנגשות.

ראש הממשלה נתניהו הנשיא ביידן חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד