י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נפטר בחטף

טרגדיה מחרידה: הר"מ האהוב התמוטט באמצע ויכוח עם תלמידיו

כבר עשרות שנים מרביץ רבי אהרן אפללו תורה לתלמידיו, בעשור האחרון בישיבת 'בית הלוי' בראש העין • היה מצטיין באהבת התורה ובאהבתו הגדולה לתלמידיו, אותם היה מוליך בין שבילי התלמוד במומחיות נפלאה ובמתיקות שאין דומה לה • בעיצומה של המלאכה אותה אהב כל כך, התמוטט ונפטר בחטף, בעודו מותיר אחריו אלמנה ושמונה יתומים, בהם ארבעה שטרם באו בברית הנישואין

טרגדיה מחרידה: הר"מ האהוב התמוטט באמצע ויכוח עם תלמידיו
הרב אפללו זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

טרגדיה בלתי נתפסת בישיבת 'בית הלוי' בראש העין, עם הסתלקותו הפתאומית של אחד מעמודי התווך של הישיבה, הגאון רבי אהרן אפללו זצ"ל, שכיהן כ'ראש קיבוץ', והיה אהוב במיוחד על התלמידים. 

לעזרה ל-4 היתומים הקליקו כאן>>>

הרב זצ"ל נלקח מהישיבה בה עבד לישיבה של מעלה, בחטף כמו שאמרו חז"ל על פטירת צדיקין שהקב"ה מוציא את נשמתם מגופם בקלות ובלי קושי, 'כמשחל בניתא מחלבא'. בעיצומו של ויכוח עם תלמידיו בעומקה של סוגיא, נדם לבו והוא התמוטט תחתיו. 

את תורתו קנה הרב זצ"ל בישיבת פוניבז' ובישיבת מיר בירושלים. בתקופת לימודיו במיר זכה ללמוד בחברותא עם ראש הישיבה הגרנ"צ פינקל זצ"ל. בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו שתחי' בתו של הגאון רבי משה ישר דדש זצוק"ל משגיח ישיבת 'ראשית חכמה' ומחותנו של חכם שלום כהן זצ"ל.

הרב אפללו היה מרביץ תורה בכל רמ"ח אבריו, נודע במסירותו הרבה לכל בחור ובחור אותם נהג לקרב ולהעריף עליהם חום ואהבה.

התגורר בבית שמש ונחשב לאחד מרבני העיר, ובאופן מיוחד היה מרבני בית המדרש הנודע 'מזרח שמש', בו הרבה למסור שיעורים והשפיע רבות על בית הכנסת ומתפלליו. 

ההלוויה יצאה מהישיבה בה הרביץ תורה ובה התמוטט ונפטר, ולאחר מכן מבית המדרש 'מזרח שמש' שבעיר בית שמש, בה נטמן. 

בפטירתו הותיר אחריו את רעייתו הרבנית חוה שתחי'ה, ושמונת ילדיו, שארבעה מהם נישאו והקימו בתים משלהם, וארבעה נוספים עדיין בבית ההורים, כולם בגיל השידוכים, והצעיר מביניהם כבן 18 שנה. 

לנוכח הטרגדיה הקשה ואובדן מטה לחמה של המשפחה האבלה, נחלצו תלמידיו של הרב להקים קרן עזרה וסיוע לטובת האלמנה והיתומים, כדי שיוכלו להמשיך ולהתקיים, ובעז"ה אף להתחתן בכבוד בהגיעם לפרקם. 

הציבור נקרא לעזור ולסייע יותר מכפי היכולת, כדי שלא יהא חלילה צדיק נעזב וזרעו מבקש לחם.
 
לעזרה ל-4 היתומים הקליקו כאן>>>
 

קופת העיר הרב אפללו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד