ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
סכנת נהיגה

מבהיל: זו הסיבה בגינה טויוטה הוחלט על ריקול למאות אלפי רכבים

בכל הרכבים האלה כאשר הרכב עומד על משטח ישר והנהג מוציא את תיבת ההילוכים מהילוך "דרייב" להילוך "ניוטראל" תיבת ההילוכים עדיין נשארת בהילוך דרייב, מה שעלול להיות מאוד מסוכן כי הרכב עלול להמשיך ולהתקדם

מבהיל: זו הסיבה בגינה טויוטה הוחלט על ריקול למאות אלפי רכבים
קרוב ל-300 אלף רכבי טויוטה צריכים בדיקה ועדכון של תיבת ההילוכים צילום: טויוטה

טויוטה ארצות הברית מודיעה על ריקול למאות אלפי רכבים גדולים מדגמים שונים. חלק מהדגמים האלה הגיעו גם לישראל ביבוא אישי מכיוון שהם לא מיובאים באופן רשמי על ידי יבואנית טויוטה ונוסעים בכבישי הארץ.

המשמעות היא שאם אכן מדובר בדגמים שצריכים ריקול אז בעליהם יקבלו זימון לריקול על ידי יבואנית טויוטה בישראל גם אם הרכב הגיע לארץ ביבוא אישי. הסיבה לריקול מעט מטרידה: הרכבים עלולים להמשיך לנסוע גם כשתיבת ההילוכים לא בהילוך "דרייב".

לפי הפרסומים בארצות הברית, הריקול כולל את טויוטה טונדרה, הטנדר הבכיר של טויוטה (מקביל בממדים לשברולט סילבראדו המוכר אצלנו), מהשנים 2022 עד 2024, טויוטה טונדרה ההיברידי מהשנים 2023 עד 2024, רכב השטח הגדול טויוטה סקויה מהשנים 2022 עד 2024 וגם את רכב השטח של לקסוס: 600 LX.

בכל הרכבים האלה כאשר הרכב עומד על משטח ישר והנהג מוציא את תיבת ההילוכים מהילוך "דרייב" להילוך "ניוטראל" תיבת ההילוכים עדיין נשארת בהילוך דרייב, מה שעלול להיות מאוד מסוכן כי הרכב עלול להמשיך ולהתקדם דווקא במצבים כמו למשל הורדת הילדים מהאוטו. ועם זאת חשוב גם להרגיע ולציין שאפשר פשוט ללחוץ על הבלמים, או לשים את תיבת ההילוכים במצב "פארק".

לפי הפרסומים בארצות הברית ההערכה של הרשויות היא שכ-280,000 טויוטות שנמכרו שם מושפעות מהבעיה שניתנת לפתרון פשוט באמצעות עדכון של מחשב הרכב על ידי היצרנית, אך המספר עשוי להיות לא סופי.

 

 

ריקול ארצות הברית טויוטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד