י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כל מה שצריך לדעת על תביעות רשלנות רפואית

עולם הרפואה המודרני מציע לנו מגוון פרוצדורות רפואיות לגילוי מקדים של בעיות רפואיות ולטיפול במחלות שונות. לצד המקצועיות הרבה של הצוותים הרפואיים בישראל, מקרי הרשלנות הרפואית הינם לצערנו תופעה שכיחה למדי. במידה ונגרמו לכם נזקים שונים כתוצאה מטיפול רשלני, הרי שעומדת בפניכם האפשרות להגיש תביעות רשלנות רפואית. הנה לפניכם כל המידע החשוב כיצד להתמודד עם תביעות אלו

כל מה שצריך לדעת על תביעות רשלנות רפואית
רשלנות רפואית צילום: envato

תביעות שכיחות של מקרי רשלנות רפואית

עולם הרפואה המודרני, הכולל ידע מקצועי שמתפתח ונרכש עם השנים וכן שימוש במכשור רפואי טכנולוגי מתקדם, מאפשר לנו לקבל מגוון טיפולים רפואיים מתקדמים. יחד עם זאת, ניתן להצביע על לא מעט מקרי רשלנות רפואית, הנובעים בעיקר מחוסר תקשורת בין אנשי הצוות, חוסר תשומת לב, עייפות ושחיקה עקב שעות עבודה מרובות ועוד.

במקרים בהם הטיפול הרשלני הסתיים בנזקים שונים, הרי שעומדת בפניכם האפשרות להגיש תביעת רשלנות רפואית באמצעות עורך דין לתביעות נזיקין .

בין התביעות השכיחות ביותר בתחום רשלנות רפואית נמנות:

  • רשלנות רפואית באבחון - לאבחון מוקדם ומדויק של המחלה קיים קשר הדוק עם סיכויי החלמה גבוהים. מקרי רשלנות רפואית באבחון באים לידי ביטוי בפיענוח שגוי של תסמיני המחלה, אי הפניה לבדיקות רופא מומחה ועוד.
  • רשלנות רפואית בניתוח - אחת הפרוצדורות הרפואיות המורכבות ביותר היא ניתוח, שצריך להתבצע במקצועיות ובדייקנות. מקרים בהם נבחרה פרוצדורת ניתוח לא מתאימה או שלא קיבלתם את כל המידע הרלוונטי לקראת הניתוח, או שהניתוח בוצע שלא כראוי - יכולים בהחלט להיחשב כמקרי רשלנות רפואית.
  • רשלנות רפואית בלידה -

תהליך הלידה הוא תהליך רגיש ומורכב, המחייב ערנות גבוהה ונקיטת פעולות מיידיות בעת הצורך. בין מקרי רשלנות רפואית בלידה נמצאים מקרים של בחירת פרוצדורת לידה לא נכונה, אי נוכחות רופא מומחה בלידה, תפירה לא מקצועית, טיפול רשלני ברך הנולד ועוד.

כנגד מי ניתן להגיש תביעות רשלנות רפואית?

על מנת להגיש תביעות רשלנות רפואית, יש להוכיח את מהות הנזק שנגרם לכם, את קיומו של יסוד הרשלנות ואת הקשר הסיבתי בין השניים. תהליך כזה מומלץ לבצע בליווי עו"ד מקצועי ומומחה בתחום, שתוכלו למצוא למשל בצוות משרד עורכי דין תומר לינר .

ככלל, תביעות רשלנות רפואית ניתן להגיש כנגד הגורמים הבאים:

  • הגורם המתרשל (כל אחד מאנשי הצוות הרפואי)
  • המוסד הרפואי בו בוצע הטיפול

ההשלכות הרגשיות של תביעות רשלנות רפואית

מטבעם של דברים, תביעות רשלנות רפואית סובבות סביב הפן הפיזי – בריאותי. עם זאת, מלבד הכאבים עצמם והנזקים שנגרמו לנו, הרי שפעמים רבות הנפגעים סובלים גם מתחושות של עוגמת נפש ואובדן האמון במערכת הרפואה, שכן אף אחד מאיתנו אינו מצפה להיכנס לטיפול רפואי ולצאת עם נזקים משניים.

בנוסף על כך, תהליך ההוכחה וביסוס עילת תביעת רשלנות רפואית נחשב לתהליך בירוקרטי ומאתגר במיוחד, דבר המוסיף לתחושות הכלליות הלא נעימות של הנפגע, המצפה לקבל את הפיצויים הכספיים המגיעים לו בזכות ולא בחסד, במהירות המיידית.

כיצד מתמודדים עם תביעות רשלנות רפואית?

על מנת להתמודד בצורה מוצלחת ויעילה עם תביעות רשלנות רפואית, מומלץ להקפיד על הדברים הבאים:

  • איסוף ותיעוד מפורט של המקרה - איסוף ותיעוד של חומרים כמו צילומים, הקלטות ומסמכים רפואיים, יוכלו לסייע לנו לבנות תשתית ראייתית מוצקה שתתמוך בטענותינו בצורה ברורה וחד משמעית.
  • פנייה לקבלת חוות דעת רפואית - חוות דעת רפואית של רופא מומחה בתחום היא גורם חשוב ופעמים רבות אף מכריע בהצלחת התביעה.

למה חשוב לקבל סיוע משפטי הולם בתביעות רשלנות רפואית?

סיוע משפטי הולם ומקצועי ממשרד עורכי דין מוביל בתחום, יעזור לנו להרגיש שאנחנו נמצאים בידיים בטוחות, ויבטיח כי האינטרסים שלנו יוצגו בצורה הטובה והמקצועית ביותר. כל זאת תוך ליווי מלא לאורך כל התהליך, הן מהבחינה המקצועית והן מהבחינה האישית-רגשית, עד להצלחת התביעה וקבלת מלוא הפיצויים המגיעים לנו.

רשלנות רפואית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד