י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זכה לדורות ישרים

אוד מוצל מאש: הרב אברהם גרשון בינט ז"ל

ר' אברהם גרשון בינט ז"ל שהציל את אחותו בת ה-3 רגע לפני שנכנסה למשרפות בשואה והיה אוד מוצל מאש, למד בישיבת דושינסקיא ושירת בנח"ל ביחידה קרבית. הלך לעולמו בגיל 86. אהב תורה ולומדיה ונשא ונתן באמונה

אוד מוצל מאש: הרב אברהם גרשון בינט ז"ל
הרב אברהם גרשון בינט ז"ל  צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מבני ברק הגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של הרב אברהם גרשון בינט ז"ל ששרד את השואה ונפטר בגיל 86. 

המנוח ז"ל נולד בצ'כוסלובקיה בשנת תרצ"ח לאביו ר' יהושע בינט ז"ל ולאמו מרת גיטל ע"ה. בגיל שש וחצי הגיע עם אחיו ואחותו הצעירים ממנו, יחד עם אמו לאושוויץ ובניסי ניסים שרדו כולם. 

ר' אברהם גרשון התמודד בשואה עם מראות מסמרי שיער, ולקח אחריות בגיל כה צעיר על אחיו הקטן בן ה-5 ואחותו בת ה-3, למרות גילו הצעיר הצליח להציל את חייהם של שני אחיו בסיפורים שלא יאמנו.

אחרי המלחמה ולאחר עלייתו לארץ, לירושלים, הגיע לישיבת דושינסקיא שם למד במשך כמה שנים אצל ראש הישיבה האדמו"ר מהרי"ם דושינסקיא זצ"ל.

לאחר מכן, התגייס לנח"ל ליחידה קרבית, שם המשיך לשמור על הזהות החרדית גם בצבא. בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו מרת מרים ע"ה, צאצאית לבעל הקיצור שולחן ערוך. 

בעבר סיפר בראיון על דברי מרן החזון איש זצ"ל שאמר לאביו עליו ועל אחיו. זאת לאחר שאביו סיפר לחזון איש את מה שעבר הוא וילדיו בשואה האיומה, ואיך ילדיו שרדו התופת האיומה בשואה. "החזון איש אמר לאבי כממתיק סוד "תדע לך, הילדים שלך הקטנים כל מי שהם יברכו יהיה מבורך וכל מי שיקללו יהיה מקולל.. " אבי היה בהלם מהברכה הזו וסיפר לי ולאחי את הסיפור הזה, אני שמרתי את הסיפור הזה אצלי ולא השתמשתי בברכה הזו רק פעם אחת בלבד".

תמיד הגיע מהראשונים לבית הכנסת, לא איחר מעולם לתפילות, כיבד תלמדי חכמים וקבע את מקומו בבית הכנסת 'אגודת רעים' בעיר שם קבע עיתים לתורה ולתפילה. 

זכה להקים דור ישרים מבורך, חמישה ילדים וצאצאים, ותמיד אמר שהנקמה שלו בנאצים זה צאצאיו הרבים בלעה"ר. 

הלוויה תצא היום (רביעי) בשעה 13.00 מביתו ברחוב הרב קוק 39 בבני ברק ומשם לבית החיים סגולה בפתח תקווה שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

אברהם גרשון בינט שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד