י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ממייסדי נחל עוז

שר האוצר לשעבר בייגה שוחט הלך לעולמו

שר האוצר לשעבר אברהם (בייגה) שוחט, הלך לעולמו בגיל 88. כיהן כשר האוצר בממשלת רבין וכן בממשלת ברק

שר האוצר לשעבר בייגה שוחט הלך לעולמו
אברהם בייגה שוחט צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בבית החולים 'איכילוב' בתל אביב הלך לעולמו שר האוצר לשעבר אברהם בייגה שוחט ממפלגת העבודה והוא בן 88 במותו. 

בייגה, יליד העיר תל אביב, ממייסדי קיבוץ נחל עוז, מהנדס אזרחי בוגר הטכניון אשר כיהן כראש מועצת העיר ערד במשך 22 שנים, כחבר כנסת וכשר האוצר בשתי קדנציות. 

במשך 4 שנים שימש כשר האוצר תחת ממשלתו השנייה של רה"מ לשעבר יצחק רבין בשנות ה-90, ולאחר מכן בממשלת פרס וכן בממשלת ברק, בסוף כהונת ממשלת ברק כיהן כשר התשתיות. 

היה נשוי לתמה שוחט ע"ה, בתו של ראש הממשלה המנוח לוי אשכול, ראש ממשלת ישראל השלישי.

הותיר אחריו שלושה ילדים ו-7 נכדים. 

את כינויו "בייגה" קיבל בילדותו מחבריו, בעקבות אמו, שהייתה קוראת לו "פייגלה" (ציפור ביידיש). לימים הוא הפך את הכינוי לחלק משמו הרשמי.

משפחתו מסרה: "אנו מודים למרכז הרפואי אעל המסירות והטיפול באבינו. היה לו אמון גדול במערכת הרפואית ובצוות של איכילוב, שליווה אותו עד רגעיו האחרונים.  זכינו ואנו גאים להיות ילדים של אבא אוהב, שהיה חלוץ ומנהיג אמיתי. הוא היווה מופת ליושרה ולהתנהלות ערכית ופעל ללא ליאות לבנייתה של הארץ שלנו ולהשגת שלום בר קיימא". 

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד: "רק לפני שבועות ספורים זכינו לציין יחד איתו את השקת ספרו האוטוביוגרפי "בין מדבר לאוצר", במעמד שהזכיר לכולנו כמה עלינו ללמוד ממנו - מהתבונה, הישירות, היושרה, והיכולת להיות ענייני ולחשוב על טובת הכלל יחד, בשותפות, ובאחריות לכלל ישראל. לעד נזכור גם את אהבת חייו - רעייתו תמה, בתו של רה"מ לוי אשכול. תנחומים למשפחתו וכל אוהביו. יהי זכרו ברוך".

אברהם בייגה שוחט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד